در پایان نشست گروه ۲۰ عنوان شد

پوتین: ترامپ واقعی با ترامپ تلویزیونی فرق دارد/ آمریکا در قبال سوریه عملگراتر شده است

کدخبر: 2102968

رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه دیدار مثبتی با ترامپ داشته، گفت رئیس‌جمهور آمریکا شخص خاصی است و با ترامپ تلویزیونی فرق دارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز شنبه در پایان نشست گروه 20، از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تعریف کرد و گفت مسکو و واشنگتن می‌توانند روابط خود را احیا کنند.

او که در یک نشست خبری صحبت می‌کرد، در مورد دیدار روز گذشته‌اش با ترامپ، گفت که طرفین توانسته‌اند که رابطه‌ای شخصی با یکدیگر ایجاد کنند.

پوتین افزود: «ترامپی که در تلویزیون می‌بینید با ترامپ واقعی فرق دارد. او آدم خاصی است، منظور شما را درک می‌کند، کلمات شما را بسیار سریع تحلیل می‌کند و می‌تواند به سوالات پاسخ دهد.»

رئیس‌جمهور روسیه گفت اگر مذاکرات طرفین مانند گفت‌وگوهای دیروز او با ترامپ ادامه یابد، «می‌توان مطمئن بود که می‌توانیم روابط خود را دستکم تا حدی، به سطحی که نیاز داریم ارتقا دهیم.»

وی گفت در ابتدای نشست روز گذشته، به ترامپ توضیح داده است که پوتین هیچ دخالتی در انتخابات آمریکا نداشته است.

او گفت تصور می‌کند که ترامپ بعد از پرسیدن چند سوال، از توضیحات وی قانع شده، اما «بهتر است که از خود او بپرسید.»

آمریکا در مورد سوریه عملگراتر شده است

پوتین در بخش دیگری از این نشست خبری در مورد تفاوت مواضع دولت کنونی آمریکا با دولت «باراک اوباما»، گفت: «فکر می‌کنم موضع ایالات متحده [در قبال سوریه] اکنون عملگرایانه‌تر شده است.»

وی افزود: «خیلی تغییری در مواضع آن‌ها ایجاد نشده، اما به نظر می‌رسد که به درک بیشتری از این واقعیت رسیده‌اند که اگر ما توانمان را به اشتراک بگذاریم، می‌توانیم دستاوردهای زیادی داشته باشیم.»

رئیس‌جمهور روسیه ادامه داد: «دستیابی به توافق در مورد این منطقه تنش‌زدایی‌شده در جنوب، هم نتیجه همین مسئله بود.»

او با بیان اینکه توافق بر سر منطقه تنش‌زدایی‌شده یک «گشایش» بوده است، گفت: «این نتیجه عملی همکاری ما، با ایالات متحده، بود.»

پوتین گفت پیش از اعلام این توافق، با طرف‌های منطقه‌ای از جمله اردن و اسرائیل مشورت شده است. او تأکید کرد که این مشورت‌ها باید ادامه یابد، چراکه هریک از بازیگران منطقه پیش‌فرض‌ها و «منافع مشروع» خود را دارند، که باید آن‌ها را در نظر گرفت.

وی تأکید کرد که حفظ تمامیت ارضی سوریه مهم‌ترین نکته در مناقشه این کشور است.

به گفته پوتین، ایجاد آتش‌بس‌های منطقه‌ای در سوریه با هدف کمک به دستیابی به راهکار سیاسی در این کشور صورت می‌گیرد.

آینده سوریه باید توسط مردم سوریه مشخص شود

رئیس‌جمهور روسیه در بخش دیگری از این نشست به اظهارات «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا در مورد آینده «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه واکنش نشان داد.

پوتین گفت: «آقای تیلرسون فرد بسیار محترمی است و یک نشان افتخار هم از روسیه دریافت کرده و ما او را دوست داریم، اما او شهروند سوریه نیست.»

وی افزود: «آینده سوریه را باید مردم سوریه مشخص کنند. آینده رئیس‌جمهور اسد را هم باید مردم سوریه مشخص کنند.»

ارسال نظر: