حجتی در صحن علنی مجلس:

امروز کشاورزان کمتر دغدغه معیشتی دارند/ خرید تضمینی داروی شفابخش نیست

کدخبر: 2103022

وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه امروز کشاورزان کمتر دغدغه معیشتی دارند، گفت: وزارت جهاد کشاورزی خرید تضمینی را داروی شفابخش نمی‌داند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی امروز یکشنبه (18 تیر 96) در جلسه علنی مجلس و در پاسخ به سؤال ملی سیدکمال‌الدین شهریاری نماینده مردم دشتی و تنگستان مبنی بر علت عمل نکردن سازمان تعاون روستایی بر اساس اهداف تعیین شده در اساسنامه، گفت: امروز کشاورزان ما کمتر دغدغه معیشت دارند.

وی با اشاره به اینکه زنجیره تولید باید در درون بخش کشاورزی چه از لحاظ حقیقی و چه حقوقی باشد و امروز وزارت جهاد کشاورزی این فرآیند را تعریف کرده است، خاطرنشان کرد: ایجاد تعاونی‌های توانمند که هم بازار را بشناسد و هم بتواند عملیات پس از تولید را انجام دهد در دستور وزارت جهاد کشاورزی قرار داشته است.

حجتی با ذکر این نکته که تمهیدات پیش از تولید نیز مدنظر سازمان تعاون روستایی قرار داشته است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی خرید تضمینی را داروی شفابخش نمی‌داند بلکه صرفاً آن را یک مسکن می‌شمارد.

وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه امروز 45 درصد تولید مرغ به داخل زنجیره تولید رفته است، اظهار داشت: توجه به تکمیل زنجیره تولید چیزی نیست که از خود ابداع کرده باشیم بلکه در کشورهای توسعه‌یافته اجرا شده و در آن موفق بوده‌اند.

وی با یادآوری اینکه در سال 96، 57 طرح تکمیلی پس از تولید از سوی سازمان تعاون روستایی اجرا شده است، عنوان داشت: دیدگاه و باور ما حمایت از کشاورز در مراحل قبل، حین و بعد از تولید است و همین را دنبال کردیم تا چتر حمایت دولت از کشاورز بیش از این باشد.

ارسال نظر: