دبیرکل حزب موتلفه اسلامی:‌

دولت نباید متن قرارداد با توتال را برای نمایندگان مجلس محرمانه بگذارد

کدخبر: 2103028

حبیبی گفت: چه دلیل قانونی و نظارتی وجود دارد که حتی نمایندگان از متن قرارداد توتال بی‌اطلاع باشند و قرارداد برای آنها هم محرمانه باشد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب با استقبال از موضع رئیس مجلس که گفته بود مجلس از کاندیدایی حمایت می‌کند که دغدغه رفع بیکاری داشته باشد، گفت: دولت دوازدهم باید دولت کار باشد. ما از موضع رئیس مجلس دفاع می‌کنیم، دولت اگر بخواهد به مطالبات معیشتی مردم به ویژه بیکاری و اشتغال پاسخ مثبت دهد باید از حاشیه‌سازی و حاشیه‌پردازی پرهیز کند و فقط دنبال کار باشد.

وی با اشاره به عدم ابلاغ برنامه پنج‌ساله ششم توسعه توسط رئیس‌جمهور گفت: مجلس باید پیگیر مصوبات خود در زمینه اشتغال در برنامه ششم باشد و دولت را متعهد به اجرای برنامه کند. دولت در چهار سال گذشته ضمن داشتن برخی از نقاط مثبت، نقاط ضعف مهمی در حوزه اقتصاد و آسیب‌های اجتماعی داشت. بنابراین مشکلات موجود مردم بر کسی پوشیده نیست لذا دولتی باید سر کار بیاید که مشکل‌گشا باشد نه مشکل آفرین!

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به انعقاد قرارداد توتال با شرکت ملی نفت ایران، تاکید کرد: اگر دولت این قرارداد را موهبت می‌داند آن را برای ملت توضیح دهد. منتقدین هم راجع به این موضوع ایراداتی دارند که دولت موظف به رفع آن است.

حبیبی خاطرنشان کرد: راجع به قرارداد با یک شرکت بدعهد فرانسوی که در ایام تحریم رها کردند و رفتند، باید با دلایل قانع کننده وجود داشته باشد که توضیحی در این مورد داده نشده است.

وی افزود: نکته مهم در این قرارداد این است چرا قرارداد محرمانه است. اگر این قرارداد شیرین است چرا شیرینی آن را مردم در سطوح تعهدات دو طرف نبینند. چه تضمیمی وجود دارد که این قرارداد 25 ساله همانند قرارداد کرسنت باعث آبروریزی دولت و وزارت نفت نشود. با توجه به اینکه اغلب عاقدین این قرارداد همان عاقدین قرارداد کرسنت هستند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی از دیوان محاسبات و سازمان حسابرسی و سازمان بازرسی کل کشور خواست در این قرارداد ورود پیدا کرده و رعایت جوانب حقوق عمومی در این قرارداد را رعایت کنند.

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: نمی‌دانم چرا مجلس در این باره ساکت است؛ وقتی دولت یک قرارداد خارجی امضا می‌کند آیا طبق اصل 77 قانون اساسی نباید مجلس به آن ورود کند؟ چه دلیل قانونی و نظارتی وجود دارد که حتی نمایندگان از متن قرارداد بی‌اطلاع باشند و قرارداد برای آنها هم محرمانه باشد.

حبیبی افزود: ما در تاریخ نفت سراغ نداریم که قراردادی بسته شود و مردم یا مجلس از آن بی اطلاع باشند حتی قراردادی که استعماری بوده بالاخره مردم از آن مطلع می‌شدند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به اجلاس منافقین در پاریس و همکاری فرانسه برای برگزاری یک میتینگ سیاسی که موضوع آن براندازی نظام است، گفت: آیا باید به دولت فرانسه از بابت برگزاری چنین میتینگی پاداش داد. آیا قرارداد محرمانه با توتال پاداش چنین میتینگ براندازانه‌ است؟ چرا باید رئیس جمهور ما در تهران بر خلاف همه تشریفات دیپلماتیک مدیر عامل یک شرکت فرانسوی را به حضور بپذیرد و برخی رسانه های دشمن در داخل برای این ملاقات و آن قرارداد جشن و سرود راه بیندازند؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اظهارات اخیر روحانی مبنی براینکه قوی‌ترین کشور در منطقه نباید به عنوان هدف اول دنبال شود و باید به فکر منطقه‌‌ای قوی باشیم، اظهار کرد: اینکه ما باید در منطقه نفر اول در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی و سیاسی باشیم جزء برنامه چشم‌انداز 20ساله است. الحمدالله اکنون بیش از یک دهه این برنامه عملیاتی شده است و ایران در بسیاری از رشته‌های علمی و هدف‌های خود فراتر از منطقه ایستاده است.

حبیبی تاکید کرد: چرا باید این هدف‌گذاری را تخطئه کنیم؟ آقای روحانی بر اساس چه برنامه‌ای، برنامه چشم‌انداز بیست ساله را نفی و هدف‌گذاری آن را تخطئه می‌کند. امروز به مدد هوشیاری ملت و رهبری نگذاشته‌ایم اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی در رسیدن به رویای از نیل تا فرات تحقق پیدا کند. طعم شکست را به آنها چشانده ایم و مسلمانان جهان و منطقه از این باب خوشحال هستند؛ بنابراین به چه دلیل باید این هدف‌گذاری را رها کنیم؟

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اظهار تأسف از سخنان رئیس جمهور علیه سپاه گفت: رئیس جمهور اگر جان بر کفان سپاه که جزو ارکان امنیت و اقتدار ملی هستند را تقویت نمی‌کند حداقل تضعیف نکند. ایشان اگر در مقام تجلیل از خدمات سپاه نیست، لااقل با در نظر داشتن مطالبی که امام و رهبری و دلسوزان انقلاب در مورد سپاه گفته‌اند سکوت بفرمایند.

حبیبی با اشاره به بیانات رهبرانقلاب در دیدار با رؤسای دادگستری‌ها و رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: قوه قضائیه همانطور که فرمودند باید پرچم‌دار آزادی‌های مشروع مردم و حقوق عامه باشد. قضات شجاع و عادل باید خود را در چنین جایگاهی ببینند. مردم سؤال می‌کنند مجازات نجومی‌بگیران چه شد؟ مجازات کسانی که در قرارداد کرسنت دست داشتند چه شد؟ مجازات کسانی که میلیاردها تومان از اموال بیت‌المال را در دولت یازدهم به غارت بردند چه شد؟ اینها حقوق عامه است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: آقای رئیس محترم قوه قضائیه حتماً توجه دارند که هر گونه فساد و ناپاکی به خصوص در قوه قضائیه چه تبعات شومی برای اداره کشور خواهد داشت.

وی با اشاره به قانون حجاب و عفاف خاطرنشان کرد: رهبری معظم انقلاب در همین دیدار اشاره کردند به اصل هشتم قانون اساسی؛ دولت این اصل را فراموش کرده است. ما قانون حجاب و عفاف داریم ولی دولت رغبتی به اجرای آن نشان نمی‌دهد.

حبیبی گفت: قضات به کمک آمرین به معروف و ناهیان از منکر بیایند تا مردم بتوانند شیوه سبک زندگی اسلامی ایران را تجربه و شیرینی آن را بچشند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به نشست گروه 20 در هامبورگ، تاکید کرد: تضادهای درون جامعه سرمایه‌داری جدی است. دشمن ضعیف‌تر از آن است که فکر می‌کنیم. زد و خورد مخالفان در این شهر به اندازه‌ای بود که ارتش برای برقراری نظم وارد ماجرا شد.

وی گفت: این جمله مرکل را باید جدی گرفت که اروپا نمی‌تواند به آمریکا تکیه کند. ما می‌گوییم نه تنها اروپا بلکه هیچ قاره و کشوری نمی‌تواند به آمریکا تکیه کند. امروز آمریکا از درون متلاشی شده و صدای انفجار درونی آن به زودی به گوش همه جهانیان می‌رسد. هر ملت و دولتی که عقل خود را بکار گیرد حساب خود را از تبهکاران حاکم بر کاخ سفید جدا می‌کند.

ارسال نظر: