اشرف بروجردی:

اعضای کابینه یازدهم با یکدیگر همراه و همدل نبودند/ کابینه نیازمند تغییرات ۴۰ درصدی است

کدخبر: 2103068

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: اعضای کابینه یازدهم با یکدیگر همراه و همدل نبودند برخی از آن‌ها به ظاهر با آقای روحانی بودند ولی در اردوی دیگری سینه می‌زدند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در گفت‌وگو با راه دانا؛ در خصوص ویژگی‌های کابینه دولت دوازدهم اظهار داشت: در شرایط زمانی فعلی که دولت هم تحت فشار است؛ آنچه می تواند یک کابینه را کارآمد کند، همدلی و هفکری اعضای کابینه با رئیس جمهوری و با یکدیگر است.

وی افزود: اعضای کابینه دولت دوازدهم قطعا باید با هم همفکری داشته باشند تا بتوانند به اهدافی که برنامه‌ریزی می‌شود دست‌یابند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ادامه داد: کابینه باید از خبرگی و تخصص لازم برخوردار باشد، افراد باید در حوزه‌هایی بکارگیری شوند که در آن حوزه‌ها تخصص و تجربه لازم را داشته باشند؛ این تجربه از طریق کار و فعالیت در آن حوزه بدست آمده باشد و افراد باید دارای تخصص فکری و آموزشی هم باشند.

بروجردی گفت: اعضای کابینه همچنین باید به قانون پایبند باشند؛ چه قانون اساسی، چه قوانینی که در مجلس مصوب می‌شود و چه دستورالعمل‌هایی که از سوی دولت اعلام می‌شود؛ پایبندی اعضای کابینه به قانون و قانون‌مداری باید یک اصل برای انتخاب آن‌ها باشد.

وی در ادامه با اشاره به برخی شاخصه‌ها که می‌تواند مکمل شاخصه‌های اصلی باشند، عنوان کرد: افرادی که برای حضور در کابینه انتخاب می‌شوند باید "برخوردار" باشند؛ یعنی اینکه به جایگاه وزارت به چشم سکوی پرتاب و سکوی پرش نگاه نکنند و به دنبال حل مشکلات مردم باشند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: نکته دیگری که به عنوان یک نکته مکمل باید به آن نگاه کرد و معیار صددرصد نیست، خصوصیت فردی و شخصیتی افراد است؛ اعضای کابینه باید دارای اخلاق اسلامی باشند و به اخلاق پایبند باشند؛ تواضع و فروتنی را رویه کاری خود قرار دهند و به خواسته‌های مردم توجه کنند؛ هماهنگونه که پیامبر اسلام هم چنین دستوری به ما می‌دهند.

بروجردی با اشاره به لزوم استفاده از کارشناسان متخصص اظهار داشت: حضور کارشناسان متخصص در کنار وزرا باید یک اصل برای آن‌ها باشد، هر کس در هر منصبی قرار می‌گیرد خود را عقل کل نداند و از نظرات نیروهای متخصص استفاده کند هر چند نظرات آنان معارض با نظرات خودش باشد.

وی در خصوص حضور جوانان و زنان در کابینه دولت دوازدهم عنوان کرد: جوان‌گرایی در حوزه وزارت و مسئولیت مدیریتی یک اصل و توجه به نیازهای هر حوزه بدون توجه به جنسیت دامنه انتخاب افراد شایسته و لایق را برای مدیریت گسترده می‌کند؛ متاسفانه عرصه برای حضور زنان در چنین فضاهایی تنگ بوده و زنان دیده‌ نشده‌اند و آقای روحانی باید در کابینه دولت دوازدهم به زنان و جوانان توجه ویژه‌ای کند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "مهم‌ترین نقطه ضعف دولت دوازدهم را چه می‌دانید" گفت: دولت یازدهم به نیروهایی اعتماد کرد که درون مجموعه فعالیت می‌کردند؛ نمی‌گویم همه باید حذف شوند اما اعضای کابینه یازدهم با یکدیگر همراه و همدل نبودند برخی از آن‌ها به ظاهر با آقای روحانی بودند ولی در اردوی دیگری سینه می‌زدند.

وی در پایان اظهار داشت: به نظر من کابینه دولت دوازدهم باید دستخوش تغییرات 40 درصدی نسبت به دولت یازدهم شود.

ارسال نظر: