اولین واکنش رئیس سازمان حمایت نسبت به تخلف ایران خودرو در فروش پژو ۲۰۰۸:

پول اضافه‌ای که مردم برای خرید پژو ۲۰۰۸ پرداخت کرده‌اند، پس داده می‌شود/ کسی از قیمت نهایی پژو خبری ندارد!

کدخبر: 2103087

نوابی گفت: مصرف کنندگانی که دوست ندارند رقم اضافه پولشان نزد ایران خودرو بماند ، می توانند ۱۰ یا ۱۵ میلیون تومانی را که اضافه پرداخت شده است ، پس بگیرند و در زمان تحویل خودرو ، بقیه قیمت را پرداخت کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سید محمود نوابی با اشاره به ایجاد حاشیه در موضوع پیش فروش خودروی پژو 2008 و دریافت 60 میلیون تومان از متقاضیان گفت : برای این خودرو قیمت تعیین نشده و این 60 میلیون تومان به عنوان 50 درصد قیمت خودرو نبوده است.

وی گفت: به هرحال در پیش فروش های یکساله ، نوسانات نرخ ارز ، حامل های انرژی و مولفه های دیگر در قیمت نهایی موثر هستند.

معاون وزیر صنعت گفت : البته مدیر عامل ایران خودرو اعلام کرده که ثبت نام کنندگانی که در مراحل ابتدایی خودروی خود را دریافت میکنند قطعا قیمت خودرو برایشان زیر 100 میلیون تومان خواهد بود و میزان اضافه ای که در پیش فروش پرداخت کرده اند در سود مشارکت آنها محاسبه خواهد شد.

نوابی اضافه کرد : تدبیر ویژه ای اندیشیده شده که ممکن است اعلام شود و اگر مصرف کنندگانی که دوست ندارند رقم اضافه پولشان نزد ایران خودرو بماند ، می توانند 10 یا 15 میلیون تومانی را که اضافه پرداخت شده است ، پس بگیرند و در زمان تحویل خودرو ، بقیه قیمت را پرداخت کنند.

رئیس سازمان حمایت تصریح کرد، خلاف قانون جدی اتفاق نیفتاده است اما می شد رقم پیش فروش را کاهش دهند و 40 میلیون تومان از مشتری گرفته شود و بقیه را در هنگام تحویل خودرو دریافت کنند.

نوابی گفت : در نهایت مردم باید همه قیمت خودرو را پرداخت کنند و نمی شود گفت که سر مردم در این موضوع کلاه رفته است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا خودروسازان قانون را به درستی اجرا نکرده اند ؛گفت :خودروسازان با مشورت وزارت صنعت معدن و تجارت حرکت کرده اند و قیمت پژو 2008 را کسی نمی داند و خودروساز برای تعیین قیمت باید بر اساس ضوابط عمومی قیمت گذاری عمل کند و قیمت خودرو هم باید اقتصادی باشد.

ارسال نظر: