مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

سرمایه‌گذاران و کسبه به دلیل رکود از قشم نروند، اوضاع بهتر می‌شود!

کدخبر: 2103111

حمیدرضا مومنی خروج تعدادی از کسبه فعال بازرگانی و سرمایه گذاران از منطقه آزاد قشم را به دلیل بروز رکود سنگین اقتصادی و اعمال برخی سیاست‌ها از ناحیه سازمان مناطقه آزاد قشم نادرست دانست

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم، خروج تعدادی از کسبه فعال بازرگانی و سرمایه گذاران از منطقه آزاد قشم را به دلیل بروز رکود سنگین اقتصادی و اعمال برخی سیاست‌ها از ناحیه سازمان مناطقه آزاد قشم نادرست دانست و درباره کاهش سرمایه گذاری در منطقه آزاد قشم هم گفت که این منطقه هم جدای از کشور نبوده و هنگامی که در عرصه سیاست بین الملل مشکلاتی وجود دارد کسی در این منطقه هم سرمایه گذاری نمی کند.

حمیدرضا مومنی در گفتگو با « نسیم آنلاین » گفت که با این حال، با انتخاب مجدد رئیس جمهوری نگرانی برای سرمایه گذاران از بین رفته و تمایل بیشتری برای سرمایه گذاری در این منطقه آزاد به وجود آمده است.

وی در ادامه خبر داد که مشکل مالیاتی اصناف حاضر در منطقه آزاد قشم بزودی حل خواهد شد و تمامی کسبه و فعالان بازرگانی که تمایل دارند از مزایای منطقه آزاد قشم بهره مند شوند باید جواز کسب وکار و فعالیت اقتصادی خود را ازمنطقه آزاد قشم دریافت کنند.

وی توضیح داد که صدور مجوز از ناحیه منطقه آزاد قشم برای آنها معافیت مالیاتی در پی خواهد داشت.

مومنی درعین حال گفت که فعالان و اصنافی که مجور فعالیت خود را از منطقه آزاد قشم دریافت نکنند و پروانه کسب آنها از سوی شهرداری قشم صادر شود،مجبور به پرداخت مالیات خواهند شد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم، گفت که طبق توافق انجامی با اداره پست، اطلاعات تمای اصناف حاضر در منطقه آزاد قشم ظرف مدت یکماه جمع آوری و جمع بندی خواهد شد و اصنافی که مجوز فعالیت خودرا از شهرداری قشم دریافت کرده باشند به اداره مالیات معرفی میشوند تا به دولت مالیات بدهند.

وی خبرداد که بزودی آب شیرین کن های بیشتری درمنطقه قشم مستقر خواهد شد و گفت که کارگروهی را مکلف کرده تا میزان آب شرب مورد نیاز قشم در سه سال آتی مورد مطالعه و بررسی جدی قرار گیرد.

قریب به اتفاق جمعیت 120 هزار نفری جزیره قشم در65 روستا زندگی می کنند و تامین آب آشامیدنی مورد نیاز مردم روستاهای جزیره قشم، یکی از مشکلات مردم این منطقه به شمار می رود.

شرکت مپنا تولید 18 هزار متر مکعب آب در روز رادر شهریور ماه سال 93 کلید زد اما به دلیل وجود مشکل در لوله های کارگذاری شده، امکان انتقال آب به روستاها میسر نشد و مساله آب همچنان به عنوان مشکل اصلی مردم در برخی از روستاهای جزیره قشم باقی مانده است.

مومنی، با اشاره مشکلات جدی آب شرب 17 روستای منطقه آزاد قشم ، تصریح کرد که طبق تصمیمات اخذ شده ، قرار است که قیمت آب برای ساکنان این تعداد روستا به مدت سه ماه کاهش یابدکه این کاهش قیمت تا 1.5 ماه آینده هم برقرار خواهد بود.

رئیس هیات مدیره منطقه آزاد قشم، برق مورد نیاز این منطقه آزاد در شرایط فعلی را 50 مگاوات دانست و در عین حال خبرداد که تا یکسال آتی دستکم 200 مگاوات برق وارد شبکه برق منطقه آزاد قشم می شود.

این مقام مسئول اظهار داشت که در حال حاضر، 175 مگاوات برق در دست پیگیری برای ورود به شبکه برق قشم بوده که مشکل تامین گاز دارد و درصورت رفع این معضل، تزریق این مقدار برق هم اجرایی خواهد شد.

ارسال نظر: