گزارش «نسیم آنلاین» از ابعاد پنهان تلاش غرب برای حذف آموزش فرهنگ مقاومت به کودکان مسلمان؛

تشکیل یگان‌های نظامی نونهالان راهبرد مشترک داعش و تل آویو

کدخبر: 2103115

در شرایطی که سند ابلاغی ۲۰۳۰ به دنبال حذف آموزه های اسلام ناب و دروس آموزشی مبتنی بر ایدئولوژی مقاومت در کتب درسی کودکان کشورهای محور مقاومت است روزنامه اسراییلی یدیعوت آحارونوت روز گذشته تصاویری از اردوگاه ویژه ارتش رژیم صهیونیستی برای کودکان شهرک نشین منتشر کرد که نشان می‌دهد کودکان صهیونیست از دوران نونهالی آموزش نظامی و عقیدتی را در سطح بالا فرا می‌گیرند.

گروه سیاسی « نسیم آنلاین »: مدتی است که موضوع حذف درس آموزش آمادگی دفاعی از کتب درسی با بررسی جنبه‌های نفوذ سند 2030 توسط کارشناسان مسائل آموزشی مورد توجه قرار گرفته است؛ کارشناسان معتقدند که یکی از مهمترین رسالت‌های این سند یونسکو محروم کردن دانش‌آموزان از این آموزش‌های ذیل عنوان محو ترویج خشونت از کتاب‌های درسی است. با اشغال افغانستان و عراق توسط آمریکا اخبار متعددی منتشر شد مبنی براینکه اشغالگران تلاش بسیاری را برای حذف درس جهاد از کتاب‌های آموزشی مدارس این کشورها انجام داده‌اند و این موضوع در رهنمودهای داده شده توسط کشورهای خارجی و همچنین سازمان‌های بین‌المللی به سیستم آموزشی عراق و سوریه مورد تاکید قرار گرفته است.

آموزش نونهالان صهیونیست در مراکز ارتش رژیم اشغالگر قدس

موضوع ضرورت تبین مساله جهاد و آموزش دفاع به مسلمانان یکی از مسائلی است که دین مبین اسلام براساس قاعده فطرى و عقلى دفاع از خود آن را مورد تاکید قرار داده است، آموزش‌های که می‌تواند نجات بخش مسلمانان در برابر ستمگران باشد، البته مشخص است که این اصل نیز مانند تمامی اصول انسان‌ساز و حیات‌بخش اسلام می‌تواند مورد دستبرد برخی از کج‌اندیشان باشد که نمونه آن را در رفتار گروه‌های وهابی در منطقه شاهد هستیم اما مساله اساسی این است که آیا هدف دولت‌های استعمارگری مانند آمریکا و همپیمانانش برای جلوگیری از آموزش اصل جهاد جلوگیری از افراط‌گرایی است و یا اینکه به دنبال مقابله با نیروهای مقاومت برعلیه خود هستند. بررسی برخی از رفتارهای هم‌پیمانان این اشغالگران به خوبی واقعیت پشت‌پرده این رفتارها را نشان می‌دهد، آن زمان که سعی می‌کنند در کشوری مانند عراق و افغانستان که هر لحظه در خطر هجوم عناصر تکفیری و وهابی هستند آموزش دفاع کنار گذاشته شود اما به رژیم‌صهیونیستی که دست در خون کودکان و بزرگان فلسطین و لبنان دیگر نقاط این منطقه دارد اجازه می‌دهند آموزش استفاده از اسلحه را از دوران طفولیت به فرزندان خود آموزش دهند.

آموزش نونهالان صهیونیست در مراکز ارتش رژیم اشغالگر قدس

در همین راستا روزنامه اسراییلی یدیعوت آحارونوت چاپ سرزمینهای اشغالی فلسطین روز گذشته تصاویری از اردوگاه ویژه ارتش رژیم صهیونیستی برای کودکان شهرک نشین منتشر کرد که نشان می‌دهد در این اردوگاه کودکان با سنین زیر 10 سال آموزش های نظامی و کار با انواع سلاح سبک و نیمه‌سنگین را فرا می‌گیرند. این روزنامه چاپ رژیم صهیونیستی از هماهنگی میان مدیران اردوگاه مذکور با ارتش اسراییل برای آموزش کودکان صهیونیست خبر داده است. اقدام اسراییل در آموزش های نظامی به کودکان شهرک نشین در حالی است که پیش از این سازمان یونسکو و برخی نهادهای زیرمجموعه سازمان ملل با هدایت اسراییل و آمریکا با تهیه بخشنامه‌ای برای کشورهای اسلامی از جمله جمهوری اسلامی ایران وجود درسی بنام "آمادگی نظامی" در مقطع راهنمایی و دبیرستان را مصداق "آموزش خشونت" عنوان کرده و خواستار حذف آن شده بودند!

در موارد دیگر انتقاد سخت مقامات رژیم اشغالگر قدس نسبت به تشکیل یگانهای پیشاهنگی حزب الله در لبنان وسوریه نیز نمونه دیگری از این رفتار دوگانه واشنگتن و تل آویو است که با هدف جلوگیری از آماده سازی افکار و فیزیک کودکان مسلمان برای مقابله با ظلم که بر اساس آموزه های اسلام انقلابی امام خمینی(ره ) تبیین می‌شود در دستور کار غرب قرار گرفته است.

شهدای مبارزه با تروریسم حزب الله که از گردان های پیشاهنگی تربیت شده بودند

این در حالی است که راهبرد مذکور تنها به ارتش رژیم صهیونیستی محدود نمی‌شود و تربیت قاتلان و تروریست‌های بین المللی را به شکل منظم و طراحی شده در سازمان رزم گروه تروریستی-تکفیری داعش نیز می‌توان مشاهده کرد. راهبردی که شاید در ظاهر به شکل اتفاقی در هردو مجموعه تروریستی رخ داده است اما با نگاهی دقیق‌تر شاید بتوان ریشه این گونه اقدامات در داعش و رژیم صهیونیستی را نشات گرفته از یک اتاق فکر عنوان کرد، تفکری که امروزه نه تنها کشورهای غرب آسیا را به آتش کشیده بلکه ضریب امنیت را از بخش‌های مختلف جهان کاسته است.

تربیت قاتلان و تروریست های بین المللی در داعش

ارسال نظر: