سلطانی‌فر خبر داد:

کلیات تفکیک و احیای سازمان ملی جوانان تصویب شد

کدخبر: 2103146

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه روند احیا و امسال لایحه احیای سازمان ملی جوانان در زمان انتخابات برای جلوگیری از شائبه‌ها متوقف شد، خاطرنشان کرد: پس از انتخابات لایحه اصلاح جدید تقدیم مجلس شد که با همگرایی و همکاری مجلس در کوتاه‌مدت به نتیجه خواهد رسید.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: شصت و هشتمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش جوانان با حضور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش، محمدرضا رستمی معاون امور جوانان و سلیمانی استاندار چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه محمدرضا رستمی معاون امور جوانان وزارت ورزش با اشاره به دستور ریاست جمهوری در خصوص احیای سازمان ملی جوانان،‌گفت: لایحه احیای این سازمان دیروز در کمیسیون اجتماعی مطرح و کلیات تفکیک و احیای آن تصویب شد.

وی افزود: جزئیات این لایحه به همراه سه وزارتخانه تفکیکی دیگر در آینده بررسی خواهد شد.

مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش جوانان با اشاره به اینکه مدل‌های مختلفی برای پیگیری و حل مشکلات جوانان در سال 1389، برای حل معضل این حوزه مورد بررسی قرار گرفت، گفت: در آن زمان مدل ورزش جوانان که در جهان هم معمول بود، مورد قبول قرار گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: بررسی‌هایی که پس از شکل‌گیری وزارت ورزش جوانان انجام گرفت، نشان داد که اکثر مسائل جوانان در کشورهایی که بخش جوان را در ورزش جای داده بودند مربوط به اوقات فراغت آنان بود نه اشتغال و مسکن و ...

به گفته وزیر ورزش جوانان تجربه پنج سال گذشته به بسیاری از اندیشمندان و صاحبنظران در این زمینه ثابت کرد که ادغام حوزه جوانان در ورزش نیازمند بازنگری است و این مسئله همگرایی و هم‌افزایی دستگاه‌ها را می‌خواهد.

سلطانی‌فر با یادآوری این نکته که رئیس‌جمهور در اواخر مهرماه سال گذشته بر حمایت،‌پشتیبانی و تمرکز بر روی مشکلات جوانان به ایشان تذکر داده است، گفت: به همین منظور ما در معاونت جوانان، سمن‌ها و دفاتر ازدواج را گسترش دادیم تا با این مدل‌ها بتوانیم قدمی در حل مشکلات جوانان داشته باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: هر چند شکل فعلی موجود برای پرداختن به مسائل جوانان کافی نبوده اما با وجود تمام تنگناها توانستیم تعداد سمن‌های مرتبط با حوزه جوانان را از 50 سمن به 2 هزار سمن برسانیم، افزون بر این دفاتر ازدواج در این مدت به 10 برابر افزایش پیدا کرده و معاونت امور جوانان توانسته است 50 خانه جوان را در سراسر کشور تأسیس کند.

وی با اشاره به رشد سه برابری تسهیلات حوزه جوانان در سال 95، نسبت به سال 92 گفت: سطح مطالبات و تقاضای مردم بیش ازاین‌ها است و به همین دلیل دولت به این نتیجه رسید که برای مطالبه مسائل جوانان سازمان ملی جوانان را احیا کند.

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه روند احیا و امسال لایحه احیای سازمان ملی جوانان در زمان انتخابات برای جلوگیری از شائبه‌ها متوقف شد، خاطرنشان کرد: پس از انتخابات لایحه اصلاح جدید تقدیم مجلس شد که با همگرایی و همکاری مجلس در کوتاه‌مدت به نتیجه خواهد رسید.

وی افزود: حل شدن مشکلات جوانان چه در بخش اوقات فراغت و چه در حوزه تحصیلات و اشتغال نیازمند اهتمام جدی همه دستگاه‌های اجرایی و احیای سازمان ملی جوانان به تنهایی کارساز نخواهد بود.

در شصت و هشتمین ستاد ساماندهی امور جوانان سیدجواد رضوی مدیرکل هماهنگی و ساماندهی امور جوانان با اشاره به اینکه 68 درصد مصوبات ستاد ملی ساماندهی امور جوانان در سال 95، اجرایی شده است،‌گفت: عدم همکاری برخی از دستگاه‌های عضو و عدم اختصاص بودجه مورد نظر دلیل اجرا نشدن باقیمانده مصوبات است.

سلیمانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز با بیان اینکه این استان با وسعتی حدود یک درصد از کل خاک کشور دارای منابع عظیم آب و گردشگری است،‌گفت: از جمعیت یک میلیون و 250 هزار نفری این کشور 250 هزار نفر جوان 15 تا 29 ساله در این استان ساکن هستند، اما متأسفانه با وجود جمعیت کم نرخ بیکاری این استان حدود 22 درصد است.

وی با اشاره به برنامه‌های انجام شده تحت نظارت ستاد ملی ساماندهی امور جوانان در این استان گفت: تهیه زمین برای ساخت سمن‌سرا، تدوین طرح جشنواره در 9 شهرستان، برگزاری کلاس‌های قبل، حین و پس از ازدواج که در کاهش میزان طلاق در این استان بسیار مؤثر بوده است از جمله اقدامات این استان است.

مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش جوانان نیز با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری دارای ظرفیت‌های عظیمی از جهت اقتصادی و گردشگری است،‌گفت: استفاده از ظرفیت‌های گردشگری استان می‌تواند موجب اشتغال زودبازده و حل مشکل بیکاری شود.

وی در ادامه تصریح کرد: استان چهارمحال و بختیاری متأسفانه از نظر مصرف مواد مخدر وضعیت نگران‌کننده‌ای دارد که با اجرایی کردن طرح‌هایی در بخش ورزش جوانان به ویژه ورزش روستایی و عشایری می‌توان به کاهش این آسیب‌ها کمک کرد.

سلطانی‌فر با اشاره به اعتبارات مناسب بخش جوانان نسبت به سال 92، گفت: بودجه بخش جوانان در سال 92، 6 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که در سال 96 به حدود 400 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که رشد 66 برابری را نشان می‌دهد.

*** خبرنگار: حسن خیرآبادی

ارسال نظر: