پیروزی عراق متعلق به همه ملت‌هاست

سردار سلیمانی: برخی مشکلات فقط با دیپلماسی حل نمی‌شود/ وزارت دفاع ایران سه شیفته برای عراق سلاح تولید و ارسال کرد

کدخبر: 2103153

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه برخی مشکلات فقط با دیپلماسی حل نمی‌شود، گفت: کدام دیپلماسی می‌تواند کار خون شهید نصیری و تقوی و همدانی و صدها شهید دفاع مقدس را انجام دهد؟

به گزارش « نسیم آنلاین »، سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در مراسم اربعین شهادت شهید نصیری گفت: پدیده سیاه و شومی به نام داعش خسارت عظیمی به عالم اسلام وارد کرد.

سرلشکر سلیمانی افزود: جهان اسلام غیر از خسارت های دوره اولیه اش در حادثه جنگ خوارج، حادثه ای به سهمگینی داعش به خود ندیده است.

وی گفت: تقدیر الهی این بود که شهید تقوی اولین شهید جمهوری اسلامی یکی از برجسته ترین سرداران این مرز و بوم بود که در عراق به شهادت رسید و آشنای تک تک عراقی ها بود و شهادت شهید تقوی پیش از اینکه مردم ما را عزادار کند، مردم عراق را عزادار کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سردار سلیمانی افزود: در روزهای پیروزی بزرگ مردم عراق سردار شهید نصیری با همان خصوصیات، نام آوری و وفای شهید تقوی و از خدمتگزاران مجاهدان بدر بود که سابقه ای بیش از سی سال همراه با مجاهدان عراق در شرایطی سخت داشت، بمانند یک پدر و برادر مهربان از نوجوانان مجاهدی که از شر صدام آن طرف مرز آمده بودند حمایت می کرد.

فرمانده نیروی قدس سپاه به نقش شهید نصیری در تأسیس، توسعه و مجاهدت سپاه بدر اشاره کرد و گفت: شهید نصیری در شرایط سخت مجاهدان عراق، گمنام پیش می رفت و از اولیاء الهی بود که در جامعه ما مخفی ماند و نزدیکانش عطر و بوی او را حس می کردند اما جامعه ما عطر او را حس نمی کرد.

سردار سلیمانی گفت: برخی اوقات ما از راه دیپلماسی اقداماتی می کنیم که اقدامات خوبی هم هست اما برخی گره ها و مشکلات فقط با دیپلماسی حل نمی شود و آنجا اتفاقات دیگری است که از همه رفتارهای دیپلماسی معمولی عبور می کند، درها را می گشاید، پیوندها را ایجاد و یخها را ذوب می کند و اخوت و صمیمیت ایجاد می کند و خون شهید نصیری از این خونها بود.

وی افزود: این خون و دیگر خون شهیدان ایرانی که در خدمت برادران مجاهد عراق از شمال بغداد تا موصل در زمین جاری شد، پیمانه ای از خون ملت و صداقت و وفا و حقیقت یک ملت در حمایت از کشور مورد ستم واقع شده بود.

سردار سلیمانی گفت: کدام دپیلماسی می تواند همانند خون شهیدان نصیری، کمالی، همدانی، تقوی و شاطری این اخوت را ایجاد کند؟

وی افزود: برخی برادران عراقی ما از روی ادب و محبت خود را سربازان ملت ایران و مقام معظم رهبری معرفی می کنند اما به ملت عراق و به ملت خودمان می گوییم کاری که ملت ایران در خدمت به ملت عراق کردند کار سربازی بود در زیر بیرق فرماندهان عراق.

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: شهید نصیری سرداری بود و برای اینکه فرهنگی از شیوه رزم و معنویت را صادر کند جلودار بود و به عنوان نیروی عمل کننده به شهادت رسید.

سردار سلیمانی افزود: برادرامان مهندس ابومهدی که شهیدی زنده است و سابقه 40 سال مبارزه دارد همه انبارهای تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران را در اختیار خود گرفت و جمهوری اسلامی ایران در همین نیروی هوایی سپاه تنها اسکادران جنگی خود را که وجود داشت (سوخوی 24) به محض اینکه نخست وزیر وقت عراق درخواست کرد همه این هواپیماهای جنگی برای مبارزه تقدیم عراق شد و هزاران تن سلاح و مهمات به سمت عراق سرازیر شد.

وی گفت: ملت ایران با جان و مالش و با توصیه رهبرش به میدان حمایت از مردم عراق آمد لذا ما سرباز مهندس ابومهدی بودیم و هستیم و افتخار می کنیم.

سردار سلیمانی افزود: خداوند این گونه تقدیر کرد که در چهلمین روز شهادت شهید نصیری شاهد پیروزی بزرگ ملت عراق در موصل باشیم، همان موصلی که داعش آن را پایتخت خود خوانده بود.

وی در ادامه درباره عوامل این پیروزی عراق گفت: پدیده داعش و تکفیر در تاریخ جهان پدیده کم نظیری از نوع جنایت بوده است و فکر نمی کنم که هیچ یک از تلویزیون ها و رسانه های دنیا بتوانند آن طور که خود داعش از جنایاتش منتشر می کرد منتشر کنند.

فرمانده نیروی قدس سپاه به گوشه ای از جنایات داعش در سر بریدن بیش از 1300 تن از جوانان شهر تکریت اشاره کرد و افزود: داعش بیش از دوهزار زن جوان ایزدی را بین خودشان دست به دست می کردند و به فروش می رساندند و کشتارهای صد و پانصد نفره انجام می دادند و آن طفلی را که دیدیم با خنده سرش را در شرق حلب بریدند گوشه ای از جنایات آنها بود.

سردار سلیمانی گفت: در دیاله دیدم کودکی را از سینه مادرش گرفتند و آن را روی آتش سرخ کردند و لای پلو گذاشتند و برای مادرش فرستادند.

وی افزود: این جنایات وحشتناک در سابقه بشریت نایاب است.

سردار سلیمانی گفت: چطور برای مقابله با ریزگردها و بحث محیط زیست که درست هم هست جلسه می گیریم و مذاکرات بین المللی برگزار می کنیم اما داعش به عنوان عصاره خباثت خوارج که بر منطقه سیطره پیدا کرد، جنایتی بس بزرگ بود و حکومتی تأسیس کرد با صدها نفر انتحاری.

وی در بخش دیگری از سخنانش به نقش برجسته به جایگاه خطیر آیت الله سیستانی اشاره کرد و افزود: در تمام ملاقات های شخصیت های عراقی و تمام سیاستگذاری های جمهوری اسلامی، مقام معظم رهبری امام خامنه ای تأکید اساسی داشتند که از همه شخصیت های عراقی و مرجعیت عراق باید حمایت شود و مقام معظم رهبری، آیت الله سیستانی را گنجی برای ملت عراق توصیف کردند و ایشان را پناهگاه ملت عراق و ناجی عراق قلمداد کردند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پیروزی مردم عراق در موصل برخاسته از حکمت و تقوای مردی برجسته در یک خانه محقر در عراق است و این شخصیت بزرگ و حکیم و موقعیت شناس کسی جز آیت الله العظمی سیستانی نیست.

سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی در مراسم چهلمین روز شهادت شهید حاج شعبان نصیری با اشاره به ویژگی های این شهید بزرگوار به پیروزی مردم موصل عراق اشاره کرد و افزود: امروز این جشن فقط به ملت عراق تعلق ندارد و جشن همه ملت های جهان و منطقه است و پیروزی همه بشریت محسوب می شود.

وی گفت: ملت عراق و سوریه حق بزرگی بر بشریت برای مقابله با پدیده خطرناک داعش دارند و این پیروزی بزرگ پیروزی کل منطقه و بشریت و همه ملت ها در منطقه ما و خارج منطقه است اما ملت عراق و سوریه با فدا کردن هزاران جوان حق بزرگی بر جهان دارند و جهان هیچ منتی بر عراق و سوریه ندارد.

سردار سلیمانی در ادامه به نقش خطیر آیت الله سیستانی در تحولات عراق اشاره کرد و افزود: این فقیه حکیم در مواقع متعددی مردم و کشور عراق را نجات داد و در زمان اشغال عراق، این شخصیت نقش داشت و پس از آن نیز در بحث قانون اساسی و انتخابات و شکل گیری دولت ها و در برخورد با فتنه ها و در نزدیکی شیعه و سنی آنقدر نگاه محبت آمیز داشت که عبای خود را پدرانه گستراند و همه را زیر عبای خود جا داد.

وی گفت: امروز این مرجع عالیقدر تشیع نه تنها مرجع و حامی شیعه بلکه همه اقلیت ها و ایزدی ها و ترکمن ها و مسیحی های عراق این مرجع را حامی خود می دانند و در برخی جاها محبت او به برخی طوایف برای ایجاد صمیمیت بیشتر بوده است.

فرمانده نیروی قدس سپاه افزود: فتوای این مرجع موقعیت شناس باعث شد جوانان عراق بخروشند و این شجره طیبه مقدس و ارزشمند حشد الشعبی بنا گذاشته شد که بنای این شجره طیبه بر مبنای فتوایی با توصیه های کامل این مرجع بود.

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: تأکید رهبر معظم انقلاب این بود که دولت از هر گونه کمکی برای ملت عراق دریغ نکند و وزارت دفاع سه شیفت برای نیروهای مسلح عراق اعم از ارتش، شرطه اتحادیه و حشد الشعبی بدون چشمداشت تولید و ارسال کرد و متخصصان ایرانی در کنار برادران عراقی بدون اینکه ادعایی داشته باشند حماسه آفریدند.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه حشد الشعبی آورده بزرگی برای ملت عراق بود افزود: این پیروزی های بزرگ عراق به مدد حشد الشعبی، ارتش و شرطه اتحادیه بود اما نقش حشد الشعبی بی بدیل بود و تأثیر فرهنگی بسیار بزرگی داشت.

وی با اشاره به اینکه امروز ستاد و ساختار حشد الشعبی از ساختار هر ارتشی قدرتمندتر است، شرطه اتحادیه عراق را هم عامل دیگر پیروزی عراق خواند.

سردار سلیمانی در ادامه به تحولات شکل گرفته در ارتش عراق اشاره کرد و گفت: امروز آثار حزب بعث عراق در ارتش عراق حس نمی شود و ارتش عراق به صورت ارتش حزب اللهی در حال حرکت است و طرح های بزرگی را انجام داده اند.

وی افزود: این ارتش بسیار لایقی است که فرماندهان لشکر و تیپ های بزرگی از این ارتش به شهادت رسیدند و ارتش عراق امروز قابل اعتماد و قوی در منطقه است و قابلیت دفاع از تمامیت ارضی عراق را دارد.

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: عراق همانطور که جوانان غیور و مجاهدان گمنام خود را نجات داد همین عراق و همین ارتش دیگر اجازه ماندگاری به هیچ نیروی مسلحی را نخواهد داد.

سردار سلیمانی دولت و پارلمان عراق را نیز از دیگر عوامل پیروزی امروز عراق در موصل برشمرد و افزود: نمی توان از نقش ابوحسن عامری و آنها که به شهادت رسیدند غافل شد.

وی گفت: نخست وزیر عراق نقش بی بدیلی در این پیروزی ها دارد و باید به این نقش احترام گذاشت و او به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح عراق توانست همبستگی بزرگی را در میان نیروهای مسلح و حشد الشعبی ایجاد کند.

سردار سلیمانی افزود: پارلمان عراق هم چه در تصویب حشد الشعبی و چه در ایستادگی و پشتیبانی از دولت و حمایت از نیروهای مسلح و همچنین حضور در میدانها نقش بزرگی داشت.

وی همچنین به نقش احزاب سیاسی و گروه های مختلف قومی عراق در این پیروزی اشاره کرد و گفت: پایان بخشیدن به حاکمیت داعش کار بسیار بزرگی بود که هنرمندان و نویسندگان باید به آن بپردازند.

فرمانده نیروی قدس سپاه افزود: امروز مردم عراق به خوبی از دسیسه های کشورهای بیگانه مطلع شدند.

سردار سلیمانی گفت: نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که هم اکنون رئیس جمهور آمریکاست در جریان تبلیغات انتخاباتی بارها رئیس جمهور وقت آمریکا را به تأسیس داعش و حمایت از داعش متهم کرد و این ادعای ایران نیست بلکه ادعای خود آمریکاییهاست.

وی افزود: ملت عراق دیگر گول این توطئه ها را نمی خورند و امروز شیعه و سنی به این نتیجه رسیده اند که باید در کنار هم مسئولیت اداره کشورشان را بدست گیرند.

سردار سلیمانی همچنین به نقش دولت و پارلمان عراق اشاره کرد و نقش آقای حیدر العبادی به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح عراق را هم بی بدیل توصیف کرد.

سردار سلیمانی گفت: ملت ایران هم در این پیروزی سربلند است و باید نویسندگان و هنرمندان کشور به جای پرداختن به چیزهای کوچکی که مردم را به ناکجا آباد می برد این صحنه های تلخ و سنگین حضور داعش را به تصویر بکشند.

فرمانده نیروی قدس سپاه افزود: از خانواده شهید نصیری قدردانی می کنم و من نور شهادت را در جبهه های تکریت در این شهید دیدم و شدید اصرار به گمنامی داشت.

سردار سلیمانی همچنین به نقش خطیر سید حسن نصرالله و حزب الله لبنان اشاره کرد و گفت: جا دارد ملت عراق قدر فداکاری این سازمان جهادپرور و جهادی حزب الله را بداند.

ارسال نظر: