دادستان کل کشور در دیدار رئیس دادگاه قانون اساسی تایلند:

وضعیت زندانیان ایرانی در تایلند را بررسی و پیگیری کنید

کدخبر: 2103207

دادستان کل کشور در دیدار رئیس دادگاه قانون اساسی تایلند خواستار همکاری سیستم قضایی این کشور در بررسی وضعیت ایرانیان زندانی در تایلند و انتقال آنان به ایران مطابق معاهده‌های فی‌مابین شد.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، حجت الاسلام والمسلمین منتظری در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر رئیس دادگاه قانون اساسی تایلند به کشورمان گفت:روابط دو کشور در سطح مناسبی قرار دارد و امیدواریم چنین دیدارهایی در سطوح مختلف سیاسی، قضایی، اقتصادی و سایر زمینه‌ها آثار و تبعات خوبی داشته باشد و برای دو کشور مفید واقع شود.

دادستان کل کشور تأکید کرد:موضع کشور تایلند در قبال مسلمانان همواره موضعی مثبت و قابل توجه بوده و ما به عنوان کشوری مسلمان از این توجه و حسن نیت کشور تایلند به مسلمانان قدردانی می‌کنیم.

منتظری وجود آرامگاه "شیخ احمد قمی" در تایلند و احترامی را که به شخصیت وی می‌شود، نمونه‌ای از توجه دولت و مردم تایلند به مسلمانان دانست و افزود:روابط دو کشور ایران و تایلند می‌تواند بیش از پیش توسعه یابد.

وی با تشریح جایگاه و ساختار نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران و استقلال آن از سایر قوا گفت:استقلال دستگاه قضایی از سایر قوا در جمهوری اسلامی ایران نمونه‌ای کم‌نظیر در نظام‌های قضایی دنیاست و در این ساختار دادستان کل کشور دارای وظایف متعددی با هدف احقاق عدالت و احیای حقوق عامه است.

منتظری حضور دادستان کل در مراجع و شوراهای مختلف و دفاع از حقوق عامه را از وظایف دادستانی کل کشور و دادسراها دانست و تأکید کرد:دادستانی کل و نظام دادسرایی ایران با ۴۵۰ دادسرا در سراسر کشور به بیش از ۷۰ وظیفه‌ای که مطابق قانون دارد عمل می‌کند.

دادستان کل کشور ابراز امیدواری کرد:این سفر به بهبود هر چه بیشتر روابط دو کشور کمک کند و برای دولت و مردم دو کشور نیز ثمربخش باشد.

منتظری پیگیری وضعیت محکومان زندانی ایرانی در تایلند و تلاش برای انتقال آنان به ایران را از رئیس دادگاه قانون اساسی تایلند خواستار شد و ابراز امیدواری کرد تحقق این خواسته دستاورد سفر هیئت تایلندی به ایران باشد.

نوراک ماپرانل رئیس دادگاه قانون اساسی تایلند نیز با اعلام اینکه "استقبال و پذیرایی خوبی را در ایران شاهد بودیم" گفت:موضوع مربوط به محکومان ایرانی در تایلند را پس از مراجعت به تایلند بررسی خواهیم کرد.

وی افزود: دولت و مردم تایلند همواره نگاه مثبت و مناسبی به مسلمانان دارند و مسلمانان در کشور ما مورد توجه هستند.

رئیس دادگاه قانون اساسی تایلند نیز با تشریح ساختار قضایی این کشور از گسترش روابط حقوقی و قضایی دو کشور استقبال کرد.

ارسال نظر: