ریابکوف:

آمریکا به الزامات برجام پایبند نیست/ طرف آمریکایی در سه مقطع لیست تحریم‌های خود علیه ایران را افزایش داده است

کدخبر: 2103250

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: ما اساساً با این نکته ایران موافقیم که آمریکا در تمام طول دوره اجرای برجام نه‌تنها پایین‌تر از سطح انتظار عمل کرده، بلکه معتقدیم که آمریکا مغایر و برخلاف الزامات برجام عمل می‌کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در گفتگو با تسنیم ، به مواردی از بدعهدی آمریکا در اجرای برجام پرداخت.

وی در این مصاحبه در خصوص نامه وزیر امور خارجه ایران به فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اروپا در خصوص نقض‌ برجام توسط آمریکا گفت: ما اساساً با این نکته ایران موافقیم که آمریکا در تمام طول دوره اجرای برجام نه‌تنها پایینتر از سطح انتظار عمل کرده، بلکه معتقدیم و نشانه‌هایی را می‌بینیم که آمریکا مغایر و به‌خلاف الزامات برجام عمل می‌کند و این اقدام یا عدم اقدامی است که من آن را عدم پایبندی به الزامات برجام توصیف می‌کنم.

معاون وزیر خارجه روسیه ادامه داد: ما شاهد یک سیاست مداوم بازدارندگی توسط آمریکا در خصوص فعالان اقتصادی و مالی در دنیا هستیم به این مفهوم که این فعالان اقتصادی یا از همکاری عادی و مثبت با طرفهای ایرانی منع می‌شوند یا اینکه آنها به‌واسطه تبعات منفی احتمالی چنین تجارتی با طرفهای ایرانی ترسانده می‌شوند و این فقط به‌خاطر این است که آمریکا سیستم بین‌المللی مالی و بانکی را کنترل می‌کند و قادر خواهد بود در شرایطی خاص این فعالان را تنبیه کند و این به‌خاطر آن است که ما و طرف ایرانی آن را رابطه همکاری متقابل مشروع و منطقی می‌دانیم.

لاوروف یادآور شد: طرف آمریکایی در سه مقطع لیست تحریم‌های خود را علیه افراد و مهمتر از آن نهادهایی از ایران و کشورهای ثالث به‌دلیل آنچه همکاری با طرف ایرانی در خصوص برنامه موشکی ایران می‌نامد افزایش داده است.

مشروح این مصاحبه به‌زودی منتشر می‌شود.

ارسال نظر: