حیدر العبادی در گفتگوی تلفنی با ترامپ تاکید کرد:

به هیچ طرفی اجازه تعدی به حاکمیت خود را نمی‌دهیم/ این عراقی‌ها هستند که بر خودشان حکومت می‌کنند

کدخبر: 2103271

نخست وزیر عراق در گفتگوی تلفنی خود با رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که کشورش اجازه تعدی به حاکمیت عراق را نخواهد داد و این عراقی‌ها هستند که بر خود حکومت می‌کنند.

به گزارش «نسیم آنلاین»، تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه نیوز نوشت: دفتر حیدر العبادی نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با حیدر العبادی نخست وزیر عراق تلفنی گفت وگو کرد.

براساس این بیانیه، ترامپ پیروزی‌های چشمگیر نیروهای عراقی در آزادسازی شهر موصل را تبریک گفت.

این بیانیه افزود: ترامپ در این تماس تلفنی احترام و تقدیر خود از شجاعت فرماندهان و نیروهای عراقی را ابراز داشت و گفت که پژواک داستان پیروزهای بزرگ در نبرد هم اکنون در شهرهای جهان طنین انداز شده است.

بر اساس این بیانیه، نخست وزیر عراق نیز از حمایت بین المللی از کشورش در مقابله با تروریسم داعش تقدیر و بر اهمیت بسیج همه عوامل برای تسریع در تکمیل آزادسازی سایر اراضی عراق و پایان دادن به حضور گروهک های تروریستی داعش تاکید کرد.

وی افزود: عراقی ها جانفشانی های بزرگی برای آزادسازی سرزمین خود از دست داعش کردند و این خود آنها هستند که بر خودشان حکومت می کنند و هرگز به هیچ طرفی اجازه نخواهند داد که به حاکمیت و کشور و ثروت آنها تعدی کند.

العبادی گفت: با وجود جنگ ویرانگر و سیطره داعش بر برخی از اراضی عراق و ویران کردن مناطق گسترده ای، عراق به بازگرداندن ثبات به مناطق آزاد شده و بازگرداندن آوارگان و اصلاحات اقتصادی لازم در راستای جهش کشور و مدریت ثروت ها در راستای منافع مردم ادامه داد.

نخست وزیر عراق روز دوشنبه آزادسازی کامل شهر موصل از دست گروه تروریستی داعش را اعلام کرد.

ارسال نظر: