در جمع خبرنگاران عنوان شد

درخواست وزیر نیرو از مردم برای کاهش ۵ درصدی مصرف آب و برق

کدخبر: 2103302

وزیر نیرو با اشاره به وجود گرمای بی‌سابقه در کشور گفت: از مردم درخواست داریم تا در مصرف آب و برق ۵ تا ۱۰ درصد صرفه جویی کنند که در اینصورت دیگر هیچ نگرانی برای تامین نیاز مردم در اب و برق نخواهیم داشت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: حمید چیت چیان وزیر نیرو ظهر امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهارداشت: همانطور که بارها در بخش های مختلف خبری بیان شده و مسئولین هواشناسی اعلام کردند٬ ما با دو مطلب عمده رو به رو هستیم یکی گرمای کم سابقه است و دیگری همزمانی این گرما در مناطق مختلف کشور است.

وی افزود: کاری که ما پیشنهاد کردیم به مردم عزیز این هستش که اگر هر کدام از ما بتوانیم 5 تا 10 درصد از مصرف کاهش آب و برق خود را کاهش دهیم و بیشتر از این را پیشنهاد نمی کنیم‌ چون نمیخواهیم به مردم فشار بیاید اما اگر همین 5 درصد را رعایت کنند به حول قوه الهی دیگر هیچ نگرانی برای تامین نیاز مردم در اب و برق نخواهیم داشت.

چیت چیان تصریح کرد: پیش بینی های ما این بود که امسال همچون سالهای گذشته حدود 5 درصد افزایش مصرف برق داشته باشیم و‌کاملا برای این موضوع آماده شدیم اما واقعیت این است که میزان افزایش توان مصرفی حدود 7 درصد و خرده ای است و میزان افزایش مصرف انرژی بیش از 11 درصد است که ما را تحت فشار قرار داده است.

وزیر نیرو اضافه کرد: این 5 درصدی را هم که ما گفتیم کار خیلی سختی نیست به عنوان مثال اگر مشغول فیلم دیدن هستیم چراغ بالای سر را خاموش کنیم٬ چراغ اتاق هایی که کسی در ان حضور ندارد خاموش شود٬ هنگام ترک منزل یا محل کار کولر ها و لوازم سرمایشی را خاموش کنیم که امیدوارم با این اقدامات بتوانیم تابستان خوبی را پشت سر بگذاریم.

ارسال نظر: