نمایشگاه لباس عاشورایی فراخوان داد

کدخبر: 2103388

فراخوان دومین نمایشگاه لباس عاشورایی از سوی بنیاد ملی مد و لباس کشور منتشر شد.

به گزارش « نسیم آنلاین » و به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس، دومین نمایشگاه لباس عاشورایی در راستای تحقق اهداف سبک زندگی اسلامی و ایرانی و استفاده از قابلیت‌های طراحی، دوخت و تولید در عرصه لباس‌های عاشورایی و هرچه بهتر برگزار کردن شعائر مذهبی و عاشورایی و تأثیر آن در شئونات مختلف اجتماعی و فرهنگی جامعه و کارکرد آن در سبک زندگی اسلامی و ایرانی کارگروه ساماندهی مد و لباس دومین نمایشگاه لباس‌های عاشورایی در دو بخش اصلی و جنبی برگزار می‌شود.

این رویداد با هدف تعظیم شعائر و احیای فرهنگ غنی اسلام در راستای قانون کارگروه ساماندهی مد و لباس، ترغیب و تشویق طراحان برای ارائه ایده‌ها با نگاه دینی و طرح لباس مذهبی، عزاداری و عاشورایی در گروه‌های سنی مختلف، ارج نهادن به زحمات پیشکسوتان، چهره‌های ماندگار و فعالان این عرصه، بررسی نقش لباس و کاربرد آن در ایام محرم و شیوه‌های انتقال فرهنگ عاشورا، به‌کارگیری علایم و نشانه‌های اقوام ایرانی در لباس‌های مذهبی و عاشورایی و جلوگیری از ترویج لباس مبتذل در مراسم عزاداری و هیئت‌های مذهبی برگزار خواهد شد.

قرار است نمایشگاه آثار این دوره، شهریورماه امسال برپا شود. علاقه‌مندان می‌توانند متن کامل فراخوان دومین نمایشگاه لباس عاشورایی را در سایت رسمی بنیاد ملی مد و لباس کشور به نشانی www.iranmode.com ببینند.

ارسال نظر: