به نقل از  شورای حل اختلاف استان تهران

برگزاری همایش سراسری نمایندگان مدیریت نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری دادگستری استان تهران

کدخبر: 2103982

همایش سراسری نمایندگان مدیریت نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری دادگستری کل استان تهران برگزار شد.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از شورای حل اختلاف استان تهران، همایش سراسری نمایندگان مدیریت نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری دادگستری کل استان تهران با حضور میرحسینی معاون نظارت و ارزشیابی قوه قضائیه، ناصری معاون قضایی و منابع انسانی دادگستری کل استان تهران، سرخانی مدیریت نظارت و ارزشیابی دادگستری کل استان تهران و سایر نمایندگان نظارت و ارزشیابی دادگستری برگزار شد.

سرخانی ضمن ارائه گزارش مختصری از آمار و عملکرد مدیریت نظارت و ارزشیابی، از ارزشیابی نحوه رفتار و عملکرد تمام مدیران دفاتر قضایی در سال ۹۵ خبر داد و گفت: ضمن قطعی شدن قانون نصب تابلو اسامی و سمت همکاران، فرم های ارزشیابی سال ۹۵ کلیه همکاران به صورت الکترونیکی تکمیل شده و امیدواریم فرم های ارزشیابی ناقص از سال ۹۰ تا ۹۵ به زودی تکمیل شده و بازرسی و ارزشیابی از رفتار و عملکرد عملی همکاران در سال جاری صورت پذیرد .

وی ادامه داد: تلاش در افزایش رضایتمندی مردم از نظام قضایی و حکومتی و حفظ و صیانت همکاران اداری با هدف اصلاح امور از دیگر نکات مطروحه توسط مدیریت نظارت و ارزشیابی دادگستری کل استان تهران است.

ناصری ضمن تقدیر از مقامات و مسئولین نظارت و ارزشیابی قوه قضائیه و دادگستری استان تهران نتیجه تلاش و اهتمام همکاران را ۸۰۰۰ ساعت اضافه کاری و ۵۰ روز همکاری در ایام تعطیل هفته اعلام کرده و اظهار کرد: صدور ابلاغ ها و احکام تغییر حقوق همکاران برای اولین بار در طول یک هفته برای کلیه همکاران انجام شد.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات و برنامه های در دست کار این است که برای نمونه، پست ها و ارتقاءها با عملکرد همکاران مرتبط خواهد بود نه سنوات و سوابق. اقدام تقدیم شیوه نامه تنظیم شده برای انتساب ها به ریاست دادگستری استان تهران است. همچنین کسب مجوز جذب نیروی انسانی تا ۸۰۰ نفر از طریق پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی قوه قضائیه برگزار شده در سال ۱۳۹۲ و برگزاری آزمون جدید استخدامی در سال جاری و جذب حداقل ۳۰۰۰ نفر نیرو که یک ششم سهمیه کل کشور برای استان تهران در نظر گرفته شده است.

ناصری خاطرنشان کرد: انجام امور تبدیل وضعیت همکاران و استقرار سقف آموزشی ۶۰ ساعت در سال برای همکاران که مورد استقبال قرار گرفته است، برگزاری آموزش های مجازی برای اولین بار در سطح استان تهران و نیز نیروهای جدیدالورود، برگزاری آزمون سمپ، تکمیل و فراهم سازی جهت بهره برداری از تخصصی ترین کتابخانه های حقوقی کشور با حدود ۳۰ هزار جلد توسط همکاران قضایی و خانواده ایشان و تلاش در راستای نظارت و ارزشیابی بیشتر به دنبال ارتقاء عملکرد همکاران اداری از طریق نظارت دقیق از سایر اقدامات صورت گرفته است.

میرحسینی در ادامه با اشاره به گرامیداشت ایام هفته کرامت به تبیین اهداف و عملکرد مدیریت نظارت و ارزشیابی پرداخت و رویکرد این مدیریت را مشورتی و اغنایی اعلام کردو عنوان کرد: مدیر کل نظارت و ارزشیابی قوه قضائیه با برگزاری جلسه پرسش و پاسخ به استماع نظرات ،پیشنهادات و انتقادات مطرح شده از طرف نمایندگان و مدیران نظارتی پرداخته و گزارش مبسوطی از عملکرد مدیریت نوپای نظارت و ارزشیابی قوه قضائیه ارائه داد. انجام امور نظارتی برای ۴۰ هزار کارمند در کشور و ۸ هزار کارمند در تهران و ۳ هزار نفر در ستاد قوه قضائیه و در سایر استان ها کار سخت و ممتنعی است هدف اصلی ما در نظارت و ارزشیابی کنترل کیفی افراد و بهبود وضعیت فعلی آنان بوده و رفتار سازمانی در غالب شخصیت و شایستگی افراد است که عنوان رفتار و عملکرد را به خود اختصاص می دهد .

وی با بیان اینکه ارزیابی و سپس توانمندسازی همکاران در قوه قضائیه دو کارسخت و نرم بوده که توامان باهم می بایستی انجام شود ابزارهای این مقصود را از طریق فرم های ارزشیابی و بازرسی عنوان کرد . آغاز بازرسی از مدیران دفاتر، سال ۹۵ بوده وطی آن برای ۷۲۵۰ مدیر دفتر ،پرونده الکترونیکی تهیه و تکمیل کرده ایم بیان کرد سامانه ای در حال ورود اطلاعات پرونده های الکترونیکی ۴۰ هزار کارمند قوه قضائیه می باشد و تا یک ماه آینده مدل گزارش پرونده ها استخراج می شود . که براین اساس معدل رفتار یک ساله هر همکار نتیجه گیری و لحاظ می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین تمجیدی معاون محترم قضائی و برنامه ریزی دادگستری استان تهران در پایان با بیان روایتی از امام معصوم (ع) بر نظم و اهتمام بیشتر در خدمت رسانی به مردم از طریق ارائه بهینه خدمات قضایی توسط کارکنان اداری دستگاه قضایی تأکید کرد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: