به بهانه مهار برنامه هسته ای پیونگ یانگ؛

شرکت های چینی بیشتری مشمول تحریم های آمریکا می شوند

کدخبر: 2104105

دستیار موقت وزارت خارجه آمریکا در امور آسیای شرقی می گوید احتمالا در آینده نزدیک، شاهد تحریم شرکت های چینی بیشتری به اتهام تجارت با کره شمالی خواهیم بود.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از فاکس بیزنس، «سوزان تورنتون» دستیار موقت وزارت خارجه آمریکا در امور آسیای شرقی، از قصد احتمالی واشنگتن برای هدف قرار دادن هر چه بیشتر نهادهای مالی چین، به بهانه تشدید تلاش ها در مهار برنامه هسته ای کره شمالی خبر داد.

وی در جلسه استماع یکی از کمیته های فرعی سنا، در پاسخ به این سوال که آیا ظرف ۳۰ روز آینده شاهد اعمال چنین تحریم هایی خواهیم بود، گفت: ما مشغول کار روی لیست جدیدی از شرکت هایی هستیم که فکر می کنیم ناقض (قوانین) هستند. به گمان من، بله؛ به زودی شاهد این مورد خواهید بود.

تورنتون ادامه داد، سازمان ملل ترجیح می دهد برای تعقیب شرکت هایی که با نقض قطعنامه های این نهاد، با کره شمالی تجارت می کنند، با چین همکاری کند اما آمریکا کاملا آماده است تا مستقل وارد عمل شود.

وی همچنین گفت آمریکا در حالی بررسی این موضوع است که آیا دوباره نام کره شمالی را به لیست دولت های حامی تروریسم اضافه کند یا خیر.

گفتنی است آمریکا سال ۲۰۰۸، با هدف پیشرفت مذاکره پیرامون خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره، نام کره شمالی را از لیست سیاه خود حذف کرد.

منبع: مهر

ارسال نظر: