رسانه آمریکایی فاش کرد

خودداری ترامپ از امضای طرح اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان

کدخبر: 2104108

اعضای تیم امنیت ملی دولت آمریکا در دیدار با ترامپ طرحی را برای اعزام نیروهای بیشتر آمریکایی به افغانستان ارائه کرده اما ترامپ از امضای آن خودداری کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از «بیزنس اینسایدر»، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از امضای طرح ژنرال «مک مستر» مشاور امنیت ملی خود مبنی بر اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان خودداری کرده است.

بر اساس گزارش «پولتیکو» ژنرال مک مستر و مقامات کابینه ترامپ در طی دیدار خود در هفته گذشته برای اعزام شماری نیرو به افغانستان توافق کرده بودند که با مخالفت ترامپ روبرو شد.

از سوی دیگر، «نیویورک تایمز» نیز گزارش می‌دهد که ژنرال مک مستر و ژنرال «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا، خواستار اعزام نیروهای بیشتر به این افغانستان هستند، در حالی که «جرد کوشنر» داماد و مشاور ترامپ و «استیو بنن» استراتژیست ارشد وی مخالف اعزام نیرو هستند.

خودداری ترامپ از امضای طرح ارائه‌شده برای اعزام نیروهای بیشتر می‌تواند گواهی بر عدم اطمینان وی به مک مستر نیز باشد.

این در حالی است که ترامپ همچنان نمی‌داند که چه رویکردی را در افغانستان دنبال خواهد کرد.

ترامپ هفته گذشته در دیدار با کهنه‌سربازان آمریکایی که در افغانستان خدمت کرده بودند گفت که می‌خواهم بدانم وضعیت افغانستان چگونه است و چه چیزی باعث شده تا ما 17 سال در این کشور درگیر باشیم و دیگر اینکه ما در افغانستان باید چه کاری انجام دهیم.

از سوی دیگر نیز بنن و کوشنر در تلاش هستند تا از سربازان اجیر در افغانستان استفاده کنند که این طرح با مخالفت ژنرال ماتیس مواجه شده است.

«لورل میلر» نیز که تا چندی پیش مسئولیت سرپرستی دفتر نمایندگی ویژه آمریکا در افغانستان و پاکستان را بر عهده داشت در این باره گفته بود: فکر نمی‌کنم هیچ کارشناس امور افغانستان معتقد باشد که در جنگ افغانستان می‌توان پیروز شد.

«وال استریت ژورنال» در اوایل جولای گزارش داد تمام اعضای کابینه ترامپ معتقدند که تا زمانی که به حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان نیاز باشد، این نیروها در این کشور حضور خواهند داشت. جدول زمانی نیز برای خروج این نیروها وجود نخواهد داشت.

منبع: تسنیم

ارسال نظر: