سیف در حاشیه جلسه هیأت دولت:

تبدیل ریال به تومان بعد از تصویب مجلس اجرایی می شود

کدخبر: 2104125

رئیس کل بانک مرکزی گفت: تبدیل ریال به تومان بعد از تصویب مجلس اجرایی می‌شود، قرار نیست در مرحله اول اسکناس‌های جدید چاپ کنیم بلکه به مرور زمان هنگام جمع اوری اسکناس‌های کهنه اسکناس‌های جدید جایگزین می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: تبدیل ریال به تومان بعد از تصویب مجلس اجرایی می‌شود، قرار نیست در مرحله اول اسکناس های جدید چاپ کنیم بلکه به مرور زمان هنگام جمع اوری اسکناس‌های کهنه اسکناس های جدید جایگزین می شود.

وی افزود: حضور در سفرهای استانی مقامات علت لغو جلسه شورای پول و اعتبار است.

سیف درباره سپرده‌گذاران موسسات غیرمجاز گفت: درباره موسسات غیرمجاز و ادغامی همچون موسسه مالی کاسپین و ثامن‌الحجج اقدامات خوبی صورت گرفته و سپرده‌گذاران تا مبلغ 100 میلیون تومان را تعیین تکلیف کرده‌ایم.

وی در ادامه افزود: ما از حداکثر ظرفیت بانک مرکزی درباره این موسسات استفاده کرده و طی هماهنگی‌هایی که با دولت داشته‌‌ایم سعی شده تا خسارت مالی سپرده‌گذاران به حداقل برسد و درنهایت سپرده‌گذاران به اصل مبالغ در انتهای دوره خواهند رسید اما باید صبر کرد.

وی با اشاره به اهمیت بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی در جایگاه حساسی در اقتصاد قرار دارد و در واقع لنگر اصلی ثبات و آرامش در اقتصاد محسوب می‌شود و فردی که در این جایگاه قرار می‌گیرد باید از استحکام رای برخوردار باشد.

سیف درباره عملکردش در بانک مرکزی پاسخ داد: هیچ وقت از عملکردمان راضی نبوده‌ام، اما به نظر می‌سد اقدامات خوبی در راستای ساماندهی موسسات غیرمجاز و ثبات ارز در کشور انجام داده‌ایم.

وی در ادامه اظهار داشت: موضوع حذف صفر از پول ملی در صورت تصویب در مجلس شورای اسلامی اجرایی خواهد شد و این اقدام جهت ایجاد شفافیت و رسیدن به شرایط ثبات اقتصادی است.

منبع: فارس

ارسال نظر: