در آستانه شصت و چهارمین سالگرد پایان جنگ کره

پیونگ‌یانگ: کره شمالی آمادگی دارد آمریکا را از صحنه روزگار محو کند

کدخبر: 2104223

یکی از وزرای کره شمالی به دنبال لفاظی‌های اخیر مقامات‌ آمریکایی علیه «پیونگ‌یانگ» تصریح کرد که کشورش آمادگی دارد با یک حمله هسته‌ای پیش‌دستانه، آمریکا را از صحنه روزگار محو کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، کره شمالی در آستانه شصت و چهارمین سالگرد پایان جنگ کره، آمریکا را به یک حمله هسته‌ای پیش‌دستانه تهدید کرد.

خبرگزاری کره شمالی گزارش کرد، «پاک یانگ سیک» وزیر نیروهای مسلح کره شمالی روز چهارشنبه (دیروز) به واشنگتن هشدار داد که دست از قضاوت اشتباه علیه کره شمالی بردارد.

وی اینگونه گفت: «اگر دشمنان، مسیر خطرناک حمله پیش‌دستانه هسته‌ای را در پیش بگیرند و جایگاه راهبردی کره شمالی را نادیده بگیرند، ارتش انقلابی شکست ناپذیر کره شمالی ....بدون هرگونه هشداری، یک ‌حمله پیش‌دستانه اساسی در قلب امپراطوری آمریکا انجام خواهد داد و این کشور را از صحنه روزگار محو خواهد کرد».

این مقام کره شمالی همچنین تصریح کرد که آمریکا در صدد است یک حمله هسته‌ای پیشگیرانه علیه کره شمالی صورت دهد زیرا از رشد قدرت نظامی پیونگ‌یانگ هراس دارد.

بنا به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، کره شمالی و آمریکا رسماً در جنگ با یکدیگر هستند و هیچ‌گونه معاهده صلح بین آنها وجود ندارد و توافق آتش‌بس در کره شمالی مدت‌ها است که هیچ مفهومی ندارد زیرا آمریکا و کره شمالی در شبه جزیره کره به طور مداوم رزمایش نظامی صورت می‌دهند و پیونگ‌یانگ اقدامات آنها را تحریک آمیز می‌داند.

این اظهارات مقامات کره شمالی بعد از آن مطرح می‌شود که اخیراً «مایک پومپئو» رئیس سیا در نشست امنیتی «اسپن» گفت: «خلع سلاح کره شمالی در شبه‌جزیره کره، امر بزرگی است اما خطرناک‌ترین چیز ممکن در واقع شخصیتی است که کنترل امروز کره شمالی را برعهده دارد».

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در واکنش به این اظهارات رئیس سیا گفت که مقامات آمریکایی از حد خود فراتر رفته‌اند و «هم‌اکنون به وضوح مشخص شده است که هدف نهایی سیاست خصمانه دولت ترامپ در قبال کره شمالی در واقع تغییر نظام است».

منبع: فارس

ارسال نظر: