صابر ساده:

پیشرفت تکنولوژی دنیای شعر را سهل الوصول کرد

کدخبر: 2104797

پیشرفت تکنولوژی در بحث ادبیات و شعر، تا حدی موجب شده دنیای شعر سهل الوصول شود.

به گزارش « نسیم آنلاین » صابر ساده شاعر با اشاره به اینکه نمی توان جلوی بروز، ظهور و پیشرفت فضای مجازی را گرفت،گفت: فضای مجازی یک امر جهانی است و تمام مردم دنیا را در برگرفته است. پیشرفت تکنولوژی همیشه با خود نکته‌های مثبت و منفی همراه داشته است. پیشرفت تکنولوژی در بحث ادبیات و شعر، تا حدی موجب شده دنیای شعر سهل الوصول شود. در این میان متاسفانه، یک عده می خواهند مخاطب را دور بزنند. مطلبی را که فکر می کنند شعر است با فالوور خریدن ها در فضای مجازی می گذارند. این مسئله جزو آفت های فضای مجازی محسوب می شود.

وی افزود: البته فضای مجازی به ادبیات کمک هم کرده است.کمک آن این است شاعرانی که کاربلد هستند، از این طریق با مخاطب خود رابطه بیشتری برقرار کردند. البته به نظرم، نکات منفی فضای مجازی بر مثبت آن غلبه کرده است. کسانی که فکر می کنند شاعر هستند را شاعر کرده. بارها برای خودم پیش آمده است که برخی شعرهایم را به نام خودشان در فضای مجازی منتشر کردند. وقتی یک آقا یا خانم در چنین فضایی شعرم را به نام خود یا دیگری منتشر می کند، نمی توانم کاری کنم.در نهایت حرف هم بزنم.

ساده ادامه داد: باید برای این بی قانونی ها فکری شود و به طور جدی با آن برخورد شود. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پلیس فتا باید وارد عمل شوند و جلوی این سرقت ادبی را بگیرند.

ساده با اشاره به دچار شدن ادبیات به مشکلات جدی با سبک و روش کنونی بیان کرد: روش کنونی در ادبیات حداقل یک ادبیات دم دستی را به مخاطب تزریق کرده است. بسیار ساده نویسی می کنیم. عده ای ادبیات را نمی شناسند. تنها با گذاشتن چهار کلمه در کنار یکدیگر شاعر شدند. این هم شعار است که هرکسی اجازه دارد، برای خودش بنویسد.همانطور که هرکسی اجازه مهندس یا پزشک شدن ندارد، هرکسی اجازه ندارد شاعر شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر: