وزیر اسبق امور خارجه پاکستان :

هر دولتی در پاکستان روی کار آید دوستی با ایران عمیق‌تر خواهد شد

کدخبر: 2104887

وزیر اسبق امور خارجه پاکستان گفت: اطمینان دارم هر دولتی در پاکستان روی کار بیاید دوستی با ایران عمیق‌تر خواهد شد و حتی با تشکیل اتحادهای تازه در منطقه دو کشور هرگز در مقابل هم قرار نخواهند گرفت.

به گزارش « نسیم آنلاین » شاه محمود قریشی وزیر اسبق امور خارجه و معاون رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان در اسلام‌آباد گفت: اوضاع منطقه در حال تغییر است بنابراین اولویت کشورها برای دوستی و دشمنی با یکدیگر نیز متحول شده است.

وی افزود: در شرایط فعلی روابط پاکستان با ایران از اهمیت زیادی برخودار است و دو کشور باید با در نظر گرفتن آینده سیاست‌های مشترک اتخاذ کنند.

قریشی تأکید کرد: با تشکیل اتحادهای تازه در منطقه پاکستان باید سیاست خارجی خود را با دقت بیشتری تنظیم کند و دوستی با ایران را در اولویت قرار دهد.

شاه محمود قریشی اظهار داشت: روابط پاکستان با ایران فراز و نشیب‌های زیادی را سپری کرد اما تاریخ گواه است که اسلام‌آباد همیشه دوستی با تهران را حفظ کرد و هرگز اتفاق نیفتاد که چالش جدی با این کشور داشته باشیم.

وی افزود: زمان آن رسیده که روابط پاکستان با ایران از سطح یک دوستی معمولی فراتر رود و باید در این زمینه تلاش کرد.

قریشی تصریح کرد: پاکستان با کناره‌گیری از جنگ یمن از یک سو سعی داشت روابط خود با ایران را حفظ کند و از طرف دیگر نمی‌خواست در جنگ بین کشورهای اسلامی شرکت کند.

وزیر اسبق امور خارجه پاکستان گفت: اسلام‌آباد همیشه بی‌طرفی خود را در اختلاف بین کشورها به ویژه کشورهای اسلامی حفظ کرده و در آینده هم این سیاست ادامه خواهد داشت.

معاون رئیس حزب تحریک انصاف خاطر نشان کرد: حزب ما معتقد است که موضوع تروریسم در مرز ایران باید با مذاکرات جامع و برنامه‌های مشترک حل شود.

وی افزود: حزب تحریک انصاف بر این باور است که نمی‌توانیم تحت هیچ شرایطی ایران را که کشور همسایه پاکستان است نادیده بگیریم.

شاه محمود قریشی تأکید کرد: اطمینان دارم که هر دولتی در پاکستان روی کار بیاید دوستی با ایران عمیق‌تر خواهد شد و حتی با تشکیل اتحادهای تازه در منطقه دو کشور هرگز در مقابل هم قرار نخواهند گرفت.

قریشی ادامه داد: اطمینان دارم ممکن است بتوان دوستان را تغییر داد اما همسایگان را نمی‌توان عوض کرد و ایران کشور همسایه پاکستان است.

وی افزود: پاکستان و ایران به خوبی از اهمیت یکدیگر اطلاع دارند بنابراین همیشه گام‌های مثبت در جهت بهبود روابط و رفع سوتفاهم‌ها برداشته‌اند که این روند ادامه خواهد داشت.

شاه محمود قریشی گفت: سیاست‌های ایران سبب شکست تروریسم به ویژه داعش شد و با توجه به اینکه چنین جنایتکارانی دشمن پاکستان و سایر کشورهای اسلامی هستند اسلام‌آباد و تهران باید سیاست‌های مشترک در این زمینه اتخاذ کنند.

منبع: فارس

ارسال نظر: