رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خبر داد

درخواست تولیت حرم امیرالمومنین (ع) برای تجهیز بخش غیر زیارتی صحن حضرت زهرا(س)

کدخبر: 2104935

رییس ستاد بازسازی عتبات با بیان اینکه با نصب لوسترهای صحن حضرت زهرا (س) و نماهای باقی مانده مرحله پایانی بخش زیارتی این صحن برای تحویل کامل آماده است گفت: تولیت حرم به تازگی درخواست نصب تجهیزات بخش غیر زیارتی را مطرح کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، درباره آخرین وضعیت صحن حضرت زهرا(س) در حرم مطهر امیرالمومنین (ع) گفت: بعد از 1400 سال حرم حضرت امیرالمؤمنین (ع) با اجرای کامل صحن و شبستان حضرت زهرا (س) 20 برابر توسعه پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه صحن حضرت زهرا بزرگترین پروژه جهان اسلام است، گفت: این پروژه معجزه‌ای است که برکت آن از نام نهادن این صحن به نام بزرگ بانوی جهان اسلام است.

پلارک با بیان اینکه نام اول این پروژه و صحن، امام هادی (ع) براساس نظرات آیت‌الله سیستانی بوده که بعداز مشورت با وی نام آن تغییر پیدا کرده است، گفت: مرجع شیعیان در عراق با تغییر نام این این پروژه به صحن حضرت زهرا موافقت کردند.

وی تصریح کرد: امسال صحن حضرت زهرا (س) به بهره‌برداری خواهد رسید ضمن اینکه هم‌اکنون بخش عمده لوسترهای این صحن نصب و نماهای این پروژه در حال پایان است. همچنین بخش زیارتی حضرت زهرا(س) هم تقریباً پایان پذیرفته است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به بخش غیر زیارتی حضرت زهرا (س) که در حال ساخت و ساز است، ادامه داد: با آنکه بخش‌های اداری، موزه، کتابخانه، موضیف (مهمانسرا) پایان پذیرفته اما تولیت حرم مطهر از ستاد بازسازی عتبات عالیات خواسته است در زمینه تجهیزات آشپزخانه، قفسه‌بندی و دکوراسیون‌ها و سیستم‌های الکترونیکی کتابخانه و همچنین سیستم‌های امنیتی موزه اقداماتی را انجام دهد.

پلارک تأکید کرد: تولیت حرم مطهر امیرالمؤمنین (ع) اعلام کرده که برخی اشیاء بسیار قیمتی و ارزشمند مانند قرآن به دست خط امام حسن مجتبی(ع) و همچنین وسایل شخصی حضرت علی(ع)‌ که تاکنون رونمایی نشده قرار است در موزه‌آرایی که توسط ایرانی‌ها انجام می‌شود برای عموم به نمایش درآید.

منبع: فارس

ارسال نظر: