سرمایه شهر به ۳۰ هزار میلیارد ریال افزایش می یابد

کدخبر: 2104944

حسین محمد پورزرندی گفت:درحال حاضر ۵ درصد از منابع بانک شهر به شهرداری‌ها و ۹۵ درصد باقی مانده به مردم تعلق دارد.

مدیرعامل بانک شهر، تقویت اقتصاد شهری را محور فعالیت‌های این بانک دانست و گفت: حمایت از مدیریت شهری کلانشهرها در تامین مالی پروژ‌ه‌های عمرانی و استراتژیک و به منظور ارتقای سطح کیفی زندگی شهروندان از مهم‌ترین برنامه‌های بانک شهر است.

حسین محمد پورزرندی در نشست با اعضای شورای شهر قزوین، گفت:با توجه به محدودیت‌ها و مشکلات مدیران شهری برای تامین منابع مالی جهت اجرای پروژه های خدماتی، عمرانی و زیرساختی، بانک شهر همراهی و مساعدت با کلانشهرها و شهرها را در اولویت کاری خود قرار داده است.

وی افزود: تقویت اقتصاد شهری تنها یکی از برنامه های بانک شهر است و این بانک تا کنون توانسته است علاوه بر تامین مالی پروژه های عمرانی در ابعادی دیگر نظیر توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی نیز مشارکت چشمگیری را با مدیریت شهری در سراسر کشور داشته باشد.

پورزرندی با بیان این‌که رویکرد بانک شهر، بانکداری الکترونیک است، گفت: راه اندازی 360 شعبه شهرنت در سراسر کشور، رتبه نخست کشور در بانکداری الکترونیکی، رونمایی از دستگاه صراف الکترونیک و استفاده از سیستم NFC، تنها گوشه ای از فعالیت‌های این بانک در زمینه بانکداری الکترونیکی است.

مدیرعامل بانک شهر با اشاره به این‌که سرمایه این بانک در سالجاری به 20 هزار میلیارد ریال خواهد رسید و پیش بینی می‌شود که این سرمایه در دو سال آینده نیز به 30 هزار میلیارد ریال افزایش یابد، گفت: در حال حاضر 5 درصد از منابع بانک شهر به شهرداری‌ها و 95 درصد باقی مانده به مردم تعلق دارد که این موضوع نشان دهنده رضایت شهروندان و اعتماد آنان به بانک شهر است.

وی افزود: در تعامل با شهرداری‌های سراسر کشور، تمامی منابع به دست آمده به همان شهر تحویل داده می‌شود و در همین راستا در سنوات گذشته در استان قزوین نیز، منابع این استان تمام و کمال به شهرداری قزوین تعلق داشته است و از آن در کارهای پژوهشی و عمرانی استفاده شده است.

ارسال نظر: