باهنر در نشست ماهانه جامعه مهندسین عنوان کرد؛

رفتنی‌ها و ماندنی‌های کابینه دوازدهم

کدخبر: 2105164

دبیر کل جامعه مهندسین شریعتمداری را گزینه وزیر صنعت، واعظی را رئیس نهاد ریاست‌جمهوری و نهاوندیان را وزیر اقتصاد عنوان و گفت: احتمالاً کابینه بعد از مراسم تحلیف تقدیم مجلس می شود.

به گزارش « نسیم آنلاین » محمد جواد باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در نشست ماهانه جامعه مهندسین با اشاره به قرارداد توتال اظهار داشت: قرارداد توتال سر و صدای زیادی را در فضای مجازی کشور به پا کرد و در جلسات خصوصی و علنی مجلس بارها به این مساله پرداخته شد و امید است که بتوانیم بر اساس منافع کشور تصمیم بگیریم .

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه بزرگترین خبری که این روزها شنیده می شود، ترکیب کابینه دولت دوازدهم است، اظهار داشت: البته شایعات بسیاری در رابطه با این مساله وجود دارد و خبرهایی که ما نیز امروز می‌دهیم به این شایعات می‌افزاید، اما تجربه نشان داده که از دل همین شایعات و اخبار غیر موثق خبرهای موثقی به دست خواهد آمد.

باهنر بیان داشت: معاون اول رئیس جمهور، وزیر خارجه، وزیر ارشاد، وزیر اطلاعات، ورزش و برنامه و بودجه جز ماندنی های کابینه هستند.

وی ادامه داد: تعدادی از وزارتخانه‌ها دچار اختلاف‌های بسیاری هستند که این امری طبیعی تلقی میشود، اما برخی وزراء با توجه به این مساله که رییس جمهور منتخب، خواهان ماندن آنها در کابینه دولت دوازدهم است، تمایلی به این امر نشان نمی‌دهند.

باهنر تاکید کرد: به عنوان مثال آقای زنگنه از جمله وزیرانی است که تمایلی برای ماندن در کابینه دوازدهم از خود نشان نمی‌دهد و طی صحبتی که بنده در پنج الی شش روز پیش با او داشتم، معتقد بود که فشارهای زیادی بر وی تحمیل شده و دیگر توان مقابله را نخواهد داشت.

دبیر کل جامعه مهندسین افزود: زنگنه اگرچه حامی منافع ملی است و بر سر مواضع کارشناسی خود می‌ایستد، اما دیگر علاقه ای برای ابقا در کابینه دوازدهم ندارد.

باهنر اظهار داشت: از دیگر وزیرانی که جز رفتنی‌های کابینه هستند، می‌توان به حجتی اشاره کرد، اگرچه روحانی بر ماندن او اصرار دارد اما او به دلیل کسالت خبر از رفتن نماندن در کابینه را به ما داده است.

وی شریعتمداری را گزینه وزیر صنعت، واعظی را رئیس نهاد ریاست‌جمهوری و نهاوندیان را وزیر اقتصاد عنوان و گفت: احتمالاً کابینه بعد از مراسم تحلیف تقدیم مجلس می شود.

باهنر با اشاره به این که رییس جمهور منتخب گفته که کابینه ای فراجناحی تشکیل خواهد داد، تصریح کرد: اخیرا از سوی رییس جمهور گفته شده که مدیران ارشد باید با خواست 24 میلیون رای دهنده به وی همخوانی داشته باشد.

وی ادامه داد: در اقتصاد کلان سه پست وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه باید هماهنگ باشند و دنبال یک سیاست باشند در غیر این صورت، وقت رئیس‌جمهور را برای رسیدگی به امور ضروری خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد ما به روحانی این است که نام دولت دوازدهم، تدبیر و اقدام باشد افزود: دولت گذشته اقدام نداشت، اما در برخی مسائل تدبیر خوبی از خود نشان داد، البته اقدام نیاز به شجاعت دارد.

باهنر تصریح کرد: مطالبات مردم کاملا مخص است و همه جناح‌ها میدانند که مطالبات مهم پیش رو رکود و اشتغال است. کارهای عمرانی و مسکن نیز راکد شده است که این صدها رشته صنعتی را بیکار می‌کند و اگر پیشران‌های اقتصادی تحول پیدا نکنند به مشکل خواهیم‌خورد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به سیاست‌های غیرمعقول ترامپ در پایان خاطر نشان کرد:ترامپ به مسئولین سیاست خارجه‌ آمریکا دستور داده که گزارشی در طی سه ماه آماده کنند مبنی بر این که ایران به برجام پایبند نیست. همچنین بسته تحریمی جدید سبد سنگینی است و روح و مفاد برجام را تحت الشعاع قرار میدهد البته کمیسیون امنیت به دنبال تدابیر و اقدامات متقابلی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر: