آیا میتوان ادعا کرد از رکود خارج شدیم؟

زیان قدیمی‌ترین برند تولید کاشی و سرامیک کشور شگفتی ساز شد

کدخبر: 2105696

به نظر نمی‌رسد سیر زیان دهی قصد داشته باشد که به این زودی‌ها دست از سر کارخانه چینی ایران بردارد، چرا که روند زیان در این شرکت، همچنان روند صعودی داشته است

به گزارش «نود اقتصادی» ، استمرار زیان دهی شدید در قدیمی ترین برند تولید کاشی و سرامیک کشور (ایرانا)، دوباره شرکت کارخانه چینی ایران را امسال هم برسر زبان‌ها انداخت.

شرکتی با قدمت ۵۸ ساله، امسال هم در پایان سال مالی ۹۵ خود زیانی درمحدوده (۳۴۲,۳۱۵) میلیون ریال شناسایی کرد.

البته این برای بار اول نیست که اینچنین می‌شود؛ چرا که شرکت مذکور با محاسبه زیان سال ۹۵، سومین سال پیاپی بوده که زیان خالص را به سهامداران خود هدیه می‌دهد.

همچون سال‌های ۹۴ و۹۳ که در پایان هریک از این سال‌ها زیان‌هایی با ارقام (۳۱۳۱۱۷) و (۲۶۴۵۴) شناسایی کرده است.

با این روند، به نظر نمی‌رسد سیر زیان دهی قصد داشته باشد که به این زودی ها دست از سر کارخانه چینی ایران بردارد، چرا که روند زیان در این شرکت، همچنان روند صعودی داشته.

خلاصه اینکه، هم سنجی‌ها نشان می‌دهد زیان واقعی هرسهم این شرکت از رقم (۱۵۸) ریال در سال مالی ۹۳ آغاز شده و در پایان سال مالی ۹۵ به عدد (۲۰۴۹) ریال رسیده است.

براساس گزارش هیات مدیره شرکت کارخانه چینی ایران، رکود اقتصادی در صنعت ساختمان موجب انباشت محصولات در انبارکارخانجات و عاملین فروش شده که بر این امرباید مواردی چون عدم تعادل سیاسی و اجتماعی درکشورهای همسایه به عنوان بازار بالقوه صادراتی وکاهش نرخ بازده مورد انتظار صنعت سرامیک و دست آخر بالا بودن هزینه بهره بانکی نسبت به بازده صنعت سرامیک را هم افزود.

ارسال نظر: