پتروشیمی ممسنی با زیان سنگین پرونده سال ۹۵ را بست/پتروشیمی ممسنی تعهد خوددرقبال محیط زیست را بلا تکلیف گذاشت

کدخبر: 2106323

جالب تراینکه تعهدات شرکت پتروشیمی ممسنی نسبت به سازمان حفاظت ازمحیط زیست دایر بر خرید عرصه و اعیان روستای شور،تعیین تکلیف نشده است.

«نود اقتصادی» نوشت: شرکت پتروشیمی ممسنی، با شناسایی زیان (۹,۸۸۹) میلیون ریالی برای سال مالی 95 پرونده سال قبل خود را بست.

این شرکت پتروشیمیایی فعال درحوزه صنعت نفت با این زیان،به ازای هر سهم، هفت ریال زیان هم به سهامداران خود هدیه داد.

به نظر می رسد دست اندازهای شرکت پتروشیمی ممسنی فقط محدود به زیان خالص نبوده بلکه این شرکت درپایان سال مالی 95 حدود (۱۱,۴۰۴) میلیون ریال زیان انباشته داشته که این امر، تا حدودی سهامداران شرکت را دچار شوک می کند.

گفته می شود که عملیات اجرائی ساخت طرح پلی اتیلن سنگین درشرکت پتروشیمی ممسنی در سنوات اخیر متوقف بوده و درعمل، اقدام موثری در این خصوص صورت نپذیرفته بنابراین سرمایه گذاری 234 میلیارد ریالی انجام شده در خصوص پروژه، شامل اخذ لیسانس، مهندسی اصولی طرح، پیش پرداخت های سرمایه ای و سایر هزینه ها هم تعیین تکلیف نشده است.

این احتمال وجود دارد که به دلیل عدم وجود شواهدی معتبر مبنی بر راه اندازی پروژه ساخت طرح پلی اتیلن سنگین درآینده نزدیک،بازیافت هزینه های انجامی در این راستا و دستیابی به تداوم فعالیت شرکت، منوط به گشایش اعتبارات اسنادی لازم برای خرید تجهیزات و تامین منابع مالی است.

جالب تراینکه تعهدات شرکت پتروشیمی ممسنی نسبت به سازمان حفاظت ازمحیط زیست دایر بر خرید عرصه و اعیان روستای شور،تعیین تکلیف نشده است.

ارسال نظر: