وزیر صنعت، معدن و تجارت:

تولید کالایی که مصرف کننده را شاد کند عبادت است‌/باقی ماندن در بخش صنعت را ترجیح دادم

کدخبر: 2108021

نعمت زاده خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۱۲ هزار واحد کوچک و متوسط صنعتی و به همین تعداد بنگاه های کشاورزی در سال ۹۵ از طرح رونق تولید استفاده کردند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید کالای کیفی و با قیمت مناسب که مصرف کننده را شاد کند، عبادت و کاری مقدس است‌ و انتظار می رود تولیدکنندگان و صنعتگران با آگاهی از ارزش کار خود به دنبال منافع آنی نباشند.

«محمدرضا نعمت زاده» در مراسم گرامیداشت 21 مرداد ماه روز حمایت از صنایع کوچک اظهار داشت: پیگیری و تصویب روز حمایت از صنایع کوچک در دولت یازدهم اتفاق افتاد که نشانگر تاکید این دولت بر حوزه تولید، اشتغال و صنایع بود.

نعمت زاده با اشاره به واگذاری طرح رونق تولید به استان ها از سال گذشته، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 12 هزار واحد کوچک و متوسط صنعتی و به همین تعداد بنگاه های کشاورزی در سال 95 از طرح رونق تولید استفاده کردند، همچنین بازسازی و نوسازی صنایع کوچک و متوسط علاوه بر سرمایه در گردش در طرح رونق تولید گنجانده شده و تحت پوشش قراردادن صنوف تولیدی در دستور کار این طرح است.

وی در ادامه با تقدیر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در عدم تفکیک مجدد بخش های صنعت، معدن و بازرگانی، تصریح کرد: یکی از مهمترین مزایای ادغام وزارت های بازرگانی و صنایع و معادن نگاه یکسان به همه تولید کنندگان بود، در این شرایط اصناف می توانند از مزایای بیشتری برخوردار شوند.

او که در جمع صنعتگران، تولید کنندگان، صادرکنندگان و کارآفرینان در محل هتل «ارم» سخن می گفت اضافه کرد: باقی ماندن وزارت صنعت، معدن و تجارت به همین شکل بسیار مهم است؛ اغلب کشورهای صنعتی یا در حال صنعتی شدن جهان این کار را انجام داده اند زیرا خواستند سیاستگذاری هایشان مشترک باشد.

وزیر بیان داشت: نگاهی به تاریخچه بنگاه های بزرگ صنعتی جهان حاکیست که از بنگاه های خرد و کوچک کار خود را آغاز کرده اند؛ رمز موفقیت این بنگاه های صنعتی در ایستادن روی پای خود، استفاده از تجارب دیگران، ارتقای توانمندی های علمی و فنی، شناخت مشتریان و توسعه تدریجی فعالیت هایشان بوده است.

نعمت زاده اشاره کرد: صنایع کوچکی را در اروپا سراغ دارم که گرچه با 7 تا 10 نفر فعالیت می کنند، اما تولیداتشان به اقصی نقاط جهان از جمله ایران صادر می شود.

وی با بیان اینکه در طول حدود 40 سال گذشته مشاغل سیاسی از جمله حضور در سفارتخانه های ایران یا نمایندگی مجلس به وی پیشنهاد شد، اظهار داشت: در همه این سال ها باقی ماندن و کار در بخش صنعت را ترجیح دادم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خاتمه با بیان اینکه اقدامات و مصوبات خوبی بری رفع موانع تولیدی اجرایی و تصویب شده اما مشکلات زیاد است، تاکید کرد: صبر باید بزرگترین سرمایه یک واحد تولیدی باشد.

همچنین «علی یزدانی» معاون وزیر صنعت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران افزود: مقام معظم رهبری در آغاز سال بر اهتمام ویژه به تقویت تولید داخل با حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط و حمایت از خرید کالای ساخت داخل تاکید کردند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون sme ها (بنگاه های کوچک و متوسط) بیش از 96 درصد بنگاه های حوزه صنعت را تشکیل می دهند، بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر در کل صنایع کوچک کشور و نزدیک به 800 هزار نفر در شهرک های صنعتی مشغول به کار هستند.

ارسال نظر: