برای نخستین‌بار؛

تخت‌جمشید را سه بُعدی ببینید

کدخبر: 2124908

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت‌جمشید از رونمایی و آغاز به کار نرم‌افزار واقعیت ترکیبی همزمان با بازدید معاون میراث‌فرهنگی و ارزیاب یونسکو از تخت‌جمشید خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مسعود رضایی منفرد با اشاره به اینکه گردشگران تخت جمشید با این نرم افزار از این پس می توانند این سایت جهانی را به شکل بازسازی شده و سه بعدی بینند، اظهار داشت: نرم افزار واقعیت ترکیبی (Mixed Reality) که به اختصار MR نامیده می شود فناوری است که به کاربر این امکان را می دهد که آثار تاریخی تخت جمشید را به صورت طرح بازسازی شده سه بعدی از طریق عینک های مخصوص ببیند و به این ترتیب جذابیت بصری محیط با استفاده از افکت ها و انیمیشن های سه بعدی ارتقا پیدا می کند.

رضایی منفرد عنوان کرد: این نرم افزار که مکمل راهنمای گردشگری به حساب می آید برای نخستین بار در تخت جمشید اجرا می شود و در روز بازدید معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ارزیاب یونسکو از مجموعه آثار تاریخی تخت جمشید رونمایی شد. به کارگیری تکنولوژی که یکی از نشانه های توسعه یافتگی در ارائه خدمات به گردشگران در محوطه های تاریخی است می تواند در مدیریت بازدید مؤثر واقع شود.

رضایی منفرد تأکید کرد: این فناوری که به دست جوانان خوش ذوق و علاقه مند ایرانی طراحی شده در مجموعه آثاری همچون تخت جمشید می تواند ضمن ارائه تصویر مطلوب تری از آثار به گردشگر، از یک سو ابزاری برای حفظ و کاهش آسیب های احتمالی و انسانی به آثار کارآمد باشد و از سوی دیگر دسترسی نداشتن گردشگر به مکان های آسیب پذیر را جبران می کند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: