نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد؛

لزوم راه‌اندازی اینترنت کودکان با حمایت بخش خصوصی

کدخبر: 2172700

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بر لزوم پیاده‌سازی هرچه سریع‌تر طرح صیانت از کودکان در فضای مجازی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر شرکت‌های بخش‌ خصوصی مانند اینترنت پاک درسا وجود دارند که با حمایت دستگاه‌های اجرایی می‌توان از آنها به منظور راه‌اندازی و توسعه اینترنت پاک برای کودکان استفاده کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از آنا، نصرالله پژمانفر اقدام صیانت از کودکان در فضای مجازی را اقدامی پسندیده دانست و افزود: اجرای چنین اقدامی به کودکان اجازه می‌دهد تا با خیالی آسوده و دور از مخاطراتی که آن‌ها را در فضای مجازی تهدید می‌کند، به بهره برداری از پتانسیل‌های مفید موجود در این محیط بپردازند.

وی با اشاره به پیشینه طرح اینترنت کودکان تا به امروز خاطرنشان کرد: پیش از این طرحی در خصوص ایجاد اینترنتی مخصوص کودکان از سوی مجلس به دولت داده شده بود اما تا کنون اقدامی که بتوان آن را موفقیت آمیز دانست، انجام نشده است.

پژمانفر همچنین در رابطه با سخنان وزیر ارتباطات که خبر از راه‌اندازی اینترنت کودک تا چند روز آینده می‌داد، اظهار کرد: شاید بتوان گفت خبری که ایشان اعلام کردند بخشی از تحقق آنچه بود که پیش از این با بخش اجرایی در میان گذاشته بودیم و امروز اجرای آن را کلید می‌زنند.

وی اقداماتی از این دست را ذیل وظایف فرهنگی وزارت ارتباطات دانست و عبور از فضای صرفاً سخت‌افزاری و رسیدن به محیطی فنی-فرهنگی را برای تعالی این محیط ضروری دانست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین در ادامه اظهارات خود به نقش بخش خصوصی اشاره و اظهار کرد: در بین اقداماتی که دولت زمزمه اجرای آن را آغاز کرده است، متولیان اینترنت کودک در بخش خصوصی مانند ایجاد اینترنت پاک از سوی زیست بوم مجازی درسا، یکی از اقداماتی بوده که شایسته تقدیر است.

پژمانفر تصریح کرد: متولیان اینترنت کودک در بخش خصوصی مانند اینترنت پاک درسا، یکی از مهمترین دغدغه این روزهای جامعه را دنبال می‌کنند و رسیدن آن‌ها به نقطه ایده‌آل در گروی حمایت دستگاه‌های اجرایی است.

شایان ذکر است اینترنت درسا یکی از سرویس‌های زیست بوم مجازی درساست که در قالب ارائه بسته‌ای مناسب کودک و نوجوان، محتوای مناسب را از محتوای نامناسب تمیز داده و دسترسی کودک به مطالب خطرناک را محدود می‌کند.

ارسال نظر: