کارگردان و بازیگر تئاتر در گفت‌وگو با فارس:

«سینما» به صحنه تئاتر می‌آید/ ۱۲ هنرجوی تئاتر به نمایش پیوستند

کدخبر: 2179120

سروش طاهری، کارگردان و بازیگر تئاتر از آغاز پروژه‌ای با دانشجویان تئاتر با عنوان «سینما» خبر داد و گفت: این نمایش را تلاش دارم اردیبهشت ـ خرداد سال بعد به صحنه ببرم.

سروش طاهری، کارگردان و بازیگر تئاتر که در سال 96 یکی از پرکارترین کارگردان های تئاتر محسوب می شود، در گفت وگو با خبرنگار تئاتر فارس در انتهای سال گفت: نمایشنامه ای با عنوان «سینما» از مجید میرجمالی که خودش از هنرمندان تئاتر و سینماست در دست دارم.

وی در ادامه افزد: این نمایشنامه دارای نگاه آموزشی به مقوله سینما ـ تئاتر است که اشتباهات تاریخی درباره تاریخ سینما را روایت می کند مثلا نخستین فیلم متحرک کی ساخته شد چه هنرمندان بزرگی از سینما هستند که شناخته شده الان نیستند و کدام یک را نمی شناسیم.

طاهری با اشاره به اینکه قصد دارد این نمایش را با دانشجویان تئاتر و سینما اجرا کند گفت: محوریت داستانی است از فردی که سینما را اختراع کرده یک شب هنرمندان زیادی را به منزلش دعوت می کند و خودش را فرد دیگری جا می زند و ....

وی با بیان اینکه تیم دوازده نفره بازیگران در این کار فعال می شوند، گفت: با این بازیگران توافق شده اما هنوز نهایی نشده است وضعیت سالن هم هنوز قطعی نشده است. البته با حوزه هنری صحبت هایی کرده ام منتها با کوروش زارعی طرح بحث نشده امیدوارم که بتوانیم این کار را با حمایت حوزه اردیبهشت ـ خرداد سال آتی به صحنه ببریم.

طاهری درباره عنوان نمایش گفت: احتمالا عنوان همین سینما منتها با تغییراتی است.

وی که در سال 95 و 96 پرکار ظاهر شده است ، گفت: دراین دو سال 22 نمایش بازی و تولید کردم و به نظرم رکورد بی سابقه ای برایم بوده و همیشه هم تئاتر برایم اولویت داشته است و سال بعد هم همینطور خواهد بود منتها پیچیدگی ها هر چه می گذرد بیشتر می شودو شرایط و فشار هم همینطور می بایست در این زمینه بیشتر برنامه ریزی داشته باشیم.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: