رئیسی: رمضان انسان را از حلال خود سپس تجاوز به مال دیگران منع می‌کند

کدخبر: 2212056

حجت‌الاسلام رئیسی ضمن سخنانی درباره فضیلت ماه مبارک رمضان گفت: کسی که در ماه رمضان خودسازی کند، به مال حلال خودش دست نزند، حتماً تجاوز به حقوق دیگران، مال دیگران و ظلم به دیگران نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا ماه مبارک رمضان بین ایام سال، شریف ترین ماه محسوب می شود؛ از این رو خداوند متعال قرآن را در این ماه شریف نازل کرد و فرمود: « شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ ...؛ ماه رمضان [همان ماه‏] است که در آن، قرآن فرو فرستاده شده است...» (185 بقره) امام رضا(ع) درباره فضیلت آن، ضمن روایتی از اجداد طاهرین خویش از رسول گرامی اسلام(ص) نقل فرمود: «... هُوَ عِنْدَ اللَّهِ أَفْضَلُ الشُّهُورِ وَ أَیَّامُهُ أَفْضَلُ الْأَیَّامِ ؛ ماه رمضان نزد خدا برترین ماه ها و روزهای آن برترین روزهاست » و یا پیامبر(ص) در دیگر روایت در شرافت این ماه فرمودند: « ماه رمضان، آغازش رحمت است و میانه اش مغفرت و پایانش نجات (بندگان گنهکار) از آتش است ».

جمیع آیات و روایاتی که درباره عظمت ماه مبارک رمضان وجود دارد، گویای آن است که خداوند فضای ماه مبارک را مهیای بهره مندی معنوی و ذخیره ای معنوی برای مؤمنان برای تمام ایام سال کرده است. پیامبر گرامی اسلام(ص) در این باره فرمودند: «ای مردم، ماه خدا با برکت، رحمت و مغرفتش به سوی شما روی آورده است؛ أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّهُ قَدْ أَقْبَلَ إِلَیْکُمْ شَهْرُ اللَّهِ بِالْبَرَکَةِ وَ الرَّحْمَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ ».

حجت الاسلام رئیسی ضمن سخنانی درباره فضیلت ماه مبارک رمضان گفت: روزه نوع خودداری از خوردن و آشامیدن است. عملی است که انسان بین خودش و خدا دارد. این کفّ نفس و خودسازی است که آنچه مال خودش است، دست نمی زند، نمی خورد و نمی آشامد چه برسد به اینکه به مال دیگران دست درازی کند. کسی که در ماه رمضان خودسازی کند، به مال حلال خودش دست نزند، حتماً تجاوز به حقوق دیگران، مال دیگران و ظلم به دیگران نخواهد داشت.

در ادامه، سخنان حجت الاسلام رئیسی را ببینید.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: