راه‌حل مشکلات قطع کلی سرشماره‌های انبوه و پیامک‌های تبلیغی

عنوان

شیوه مسدود کردن کلی پیامک‌های تبلیغی از طریق قطع تمامی سرشماره‌های انبوه، مشکلاتی را برای برخی مشترکان، مجموعه ها و کسب و کارها ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، پس از شکایت های بسیار مشترکان موبایل از پیامک های تبلیغاتی ناخواسته، وزارت ارتباطات امکان قطع این پیامک ها از طریق سامانه (#۸۰۰*) ستاره 800 مربع فراهم کرد.

براساس مقررات، ارسال پیامک های انبوه تبلیغاتی و اطلاع رسانی برای مشترکان هزینه ای ندارد، اما منوط به دریافت رضایت مشترک است. اپراتورها نیز موظف شده اند، سامانه ای طراحی کنند که امکان انتخاب نوع پیامک برای مشترک فراهم باشد.

در ساماندهی پیامک های انبوه تبلیغاتی، وزیر ارتباطات با تایید اینکه این پیامک ها، مزاحم و آزاردهنده است، تاکید کرد: بخشی از پیامک های تبلیغاتی، متعلق به کسب و کارهای نو است که به دلیل هزینه گران تبلیغات شهری و صدا و سیما، فرصت معرفی و تبلیغ ندارند و باید راه صحیحی برای استفاده این کسب و کارها از این امکان تبلیغات نیز فراهم شود.

شیوه  مسدود کردن کلی پیامک های تبلیغی از طریق قطع تمامی سرشماره های انبوه، مشکلاتی را برای برخی مشترکان، مجموعه ها و کسب و کارها ایجاد کرده است، از جمله اینکه مشترکانی که پیامک تبلیغی خود را قطع کرده اند و در لیست سیاه هستند، برای مثال از اپلیکیشن های نیازمند به ثبت نام کاربر، پیامک تایید نمی گیرند، یا پیامک های اطلاع رسانی سازمان ها و مجموعه ها را دریافت نمی کنند.

با توجه به این نیاز موجود در بازار، با راه حل پیامک سفید امکان انتخاب نوع پیامک های تبلیغاتی دریافتی برای مشترکان فراهم شده است. 

در این روش مبتنی بر وب و اپلیکیشن، ارسال پیامک تبلیغی هدفمند است و حتی ارسال پیامک به شماره های در لیست سیاه نیز به شرط رضایت مشترکان فراهم می شود.

در این روش یک پیامک از یک سرشماره مشخص به مشترک ارسال شده و رضایت وی برای دریافت پیامک تبلیغی از مجموعه ارسال کننده مشخص سوال می شود. مشترک اگر علاقه مند به دریافت پیامک از مجموعه اعلام شده باشد عضو سامانه رایگان می شود و در غیر این صورت نیاز به انجام عملی نیست. به این ترتیب مخاطبان بدون اینکه پیامک های تبلیغی را به طور کامل قطع کنند می توانند نوع پیامک تبلیغی دریافتی را براساس علاقه و رضایت خود انتخاب کنند. 

تجربه نشان داده ارسال فله ای و بی هدف پیامک های تبلیغی، علاوه بر اینکه به دلیل مشخص نبودن جامعه هدف تبلیغ، نتیجه مورد انتظار را ندارد، به تجربه ای آزاردهنده برای مخاطبان تبدیل شده است.

توسعه راه کارهای متعدد هدفمند کردن تبلیغات، در جهت فرهنگ سازی و تصحیح کاربردهای بستر پیامک کمک کننده است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

کلمه های کلیدی

ارسال نظر

چرا سلبریتی‌های ایرانی باید بیش از همه نگران ورود «پول کثیف» به سینما باشند؟

پول کثیف و سینمایی که شاید دیگر نباشد!/ ورود سرمایه‌های مشکوک چه تاثیری بر آینده صنعت فیلمسازی در ایران خواهد داشت؟

ابوبکر بغدادی در پیام روز گذشته خود چه گفت؟

ابوبکر بغدادی خلیفه خودخوانده گروه تروریستی وهابی داعش برای نخستین بار بعد از سال ۲۰۱۴ در برابر دوربین ظاهر شد. آخرین بار او در میانه سال ۲۰۱۴ در خطبه‌ای در مسجد نوری موصل، خلافت خود را اعلان کرده بود و از آن پس هیچ تصویری از وی منتشر نشده بود.

​کنکاشی پیرامون مفهومِ «دینداران در خدمت جامعه»

ضعفِ جدی در بازنمایی رسانه ایِ صحیح (و نه شتاب زده و هیجان زده با چاشنی التهاب و اثبات) فعالیت ها و دغدغه های این طیف و از سوی دیگر پررنگ شدنِ برخی ضعف ها و خطاها در معدود و محدود بخش ها و چهره های این طیف عامل دیگری است که به شکل گیری تصورِ فاصله میان جامعه و دینداران منجر شده است. فاصله ای که در مدل های تندتر دشمنی نیز تصویر می شود.

تظاهرات گسترده اهالی دیرالزور علیه اشغالگری کردها

اهالی شهرها و روستاهای تحت سیطره شبه‌نظامیان کرد در بخش شرقی استان دیرالزور، طی سه روز اخیر علیه اشغالگری کردها به شورش و تظاهرات دست زده‌اند. این اعتراضات ابتدا از تجمع اعتراضای روز شنبه در شهر «البصیره» آغاز شد.

مهم‌ترین مطالب سرویس

واکنش انفعالی روسای بانک مرکزی و بیمه مرکزی در مقابل یک تحریم!
تحریم ایران توسط شرکتی که «همتی» رئیس هیئت مدیره آن است
آینده اقتصاد دیجتال به کدام سمت و سو می‌رود
استارتاپ‌ها دلشان به حال فقرا نمی‌سوزد!
احسان سلطانی پژوهشگر اقتصادی:
نرخ رشد اقتصادی ۹۷ منفی۵ بود
احتمال تحریم خریدارن نفت از بورس بسیار کم است
نامفهوم بودن بورس نفت برای سرمایه‌گذاران داخلی
  • پر بیننده‌ترین
  • پر بحث‌ترین