دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش:

آیین‌نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی دوره ابتدایی برای یک سال تحصیلی تمدید شد

کدخبر: 2212730

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: آیین‌نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی - تربیتی دوره ابتدایی تا پایان سال تحصیلی ۹۸-۹۷ تمدید شد.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، نهصد و پنجاه و سومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای آن در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

مهدی نوید دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به مصوبات جلسه شورای عالی افزود: در این جلسه ماده واحده اجرای آزمایشی آیین نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی دوره ابتدایی، تا پایان سال تحصیلی ۹۸-۹۷ تمدید شد.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس این ماده واحده وزارت آموزش و پروش موظف است قبل از اتمام مهلت مذکور، با توجه به یافته های پژوهشی، مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه درسی ملی، آیین نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی - تربیتی دوره ابتدایی را مورد بازنگری قرار داده و اصلاحات لازم را به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش برساند.

نوید اظهارداشت: همچنین در این جلسه کلیات برنامه زیرنظام تأمین و تخصیص منابع مالی به تصویب رسید.

وی افزود: برنامه زیرنظام تأمین و تخصیص منابع مالی از جمله زیرنظام های شش گانه سند تحول بنیادین است که مسئولیت تأمین منابع مالی از راه های متنوع و تخصیص آن برای تدوین و اجرای برنامه های درسی و تربیتی، تأمین فضای تربیتی و اداری، بکارگیری منابع انسانی، تهیه تجهیزات،فناوری و کتابهای درسی و کمک درسی، پژوهش وارزشیابی و راهبری و مدیریت تربیتی و اداره امور مدارس در نظام تربیت رسمی عمومی را به عهده دارد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: در تدوین برنامه این زیرنظام، از مبانی نظری سند تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی جمهوری اسلامی ایران، سیاست های کلی «ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور» ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری، اسناد بالا دستی به ویژه قانون اساسی، سند چشم انداز بیست ساله کشور، قوانین توسعه ای کشور، نقشه جامع علمی کشور، مستندات و گزارش های کمیته های سه گانه مطالعاتی(مطالعات نظری، مطالعات مؤلفه های اصلی آموزش و پرورش و مطالعات محیطی)گزارش های کارشناسی مرتبط با موضوع تحلیل محیطی وزارت آموزش و پرورش، یافته های علمی و پژوهشی مستخرج از مقالات علمی- پژوهشب و کتب معتبر، تجارب جهانی در زمینه تحول در آموزش و پرورش و نظریه های مطرح در حوزه اقتصاد و مالیه آموزش و پرورش، استفاده شده است.

نوید ادهم تاکید کرد: این مصوبات پس از تأیید رئیس جمهور و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ خواهد شد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: