نمایندگان مجلس دانش‌آموزی بر حمایت از کالای ایرانی هم‌پیمان شدند+میثا‌ق‌نامه

کدخبر: 2213515

نمایندگان هشتمین دوره مجلس دانش‌آموزی در راستای تأکید بر اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری مبنی بر «حمایت از کالای ایرانی»، با تنظیم و امضای میثاق‌نامه‌ای با یکدیگر هم‌پیمان شدند.

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، نمایندگان هشتمین دوره مجلس دانش آموزی در راستای تأکید بر اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری مبنی بر «حمایت از کالای ایرانی» با تنظیم و امضای میثاق نامه ای با یکدیگر هم پیمان شدند.

مجلس دانش آموزی که نهادی صنفی و مشورتی در ساختار آموزش و پروش است به نمایندگی از 13 میلیون دانش آموز با امضای این میثاق نامه خواستار توجه و اجرایی کردن شعار راهبردی سال «حمایت از کالای ایرانی» شدند.

در بخشی از این میثاق نامه آمده است: ما دانش آموزان نماینده در مجلس دانش آموزی بر اساس حس مسئولیت پذیری و اشتیاق به رشد و تعالی این مرز و بوم با الهام از تأکیدات رهبر فرزانه انقلاب با شعال سال امسال با یکدیگر هم پیمان می شویم که:

1- بر خرید کالای ایرانی و ترجیح استفاده از خدمات هم میهنا ن مان، غیرتمندانه و متعصبانه و با نگاهی وظیفه مندانه به این وسیله بر رونق اقتصادی کشور عزیزمان بیفزاییم.

2- در مقابل فرهنگ استفاده از مصنوعات خارجی و تفاخر به نشان های تجاری غیر ایرانی بایستیم و سعی کنیم که در مدارس مان برای مقابله با این فرهنگ مؤثر باشیم.

3- سبک زندگی خود را مبتنی بر پرهیز از تجمل و اسراف پایه گذاری کنیم و با صرفه جویی در منابع ملی، آینده روشن تری را برای سرمایه ملی و اقتصادی جامعه رقم بزنیم.

4- با نگاه مهارت آموزانه به آموزش های مدرسه، در حوزه تولید دانش و کاربرد مسیر یادگیری خود را در جریانی که به توسعه علم و کارآفرینی منجر می گردد، قرار دهیم.

مجلس دانش آموزی که از سال 1380 از طریق انتخابات میان دانش آموزان تشکیل شد، 150 نماینده دختر و پسر از سراسر کشور دارد.

این مجلس هر سال حداقل 2 نشست سراسری رسمی با حضور مسئولین عالی رتبه کشوری برگزار می کند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: