امیرعبداللهیان در دیدار با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور لبنان:

نتیجه انتخابات اخیر لبنان تأیید حاکمیت، عقلانیت و حکمت است

کدخبر: 2213904

مشاور ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در دیدار با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور لبنان گفت: نتیجه انتخابات اخیر تأیید حاکمیت عقلانیت و حکمت در لبنان است.

به گزارش ایسنا، پرنیلا دایلرکاردل نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور لبنان امروز (یکشنبه) با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس و مدیر کل بین الملل مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

پرنیلا دایلر کاردل در این دیدار ضمن تشریح مأموریت خود در لبنان، گفت: هدف من در مأموریتم کمک به برقراری و حفظ ثبات و تعامل بین‌المللی لبنان با جهان است و ما هم مانند جمهوری اسلامی ایران در صدد کمک به ایجاد ثبات پایدار در لبنان هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری موفق انتخابات در این کشور را گامی در جهت تقویت دموکراسی دانست و افزود: انتخابات اخیر، دستاورد بزرگی است اما پایان کار نیست و باید بتوانیم به برقراری توازن و ثبات در لبنان کمک نماییم.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور لبنان توسعه اقتصادی لبنان و حمایت از پناهندگان سوری را دارای اولویت خواند و ابراز امیدواری نمود در این موضوعات بتوان به چارچوب سیاسی و توافقی جامع دست یافت.

پرنیلا دایر کاردل گفت: مطمئنیم هیچکس خواستار وقوع جنگ نمی‌باشد اما در شرایط حاضر ضمانتی هم برای عدم وقوع این رخداد وجود ندارد و باید با اجماع جهانی و تصمیمات درست با یکدیگر همکاری و مانع بروز جنگی جدید در منطقه شد.

وی در پایان اظهار داشت: با شما موافقم که تحولات منطقه به هم مرتبط است و منطقه باید به دور کردن لبنان از جنگ کمک کند و نباید اجازه داد لبنان درگیر در بحران های منطقه ای شود.

امیرعبداللهیان نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات در لبنان، گفت: خوشبختانه با درایت مسئولین لبنانی، شاهد دوره‌ای از آرامش، ثبات و تفاهم جریان های سیاسی در این کشور هستیم و به همین دلیل انتخابات موفقیت‌آمیز لبنان در فضایی آرام برگزار شد. نتیجه انتخابات اخیر تأیید حاکمیت عقلانیت و حکمت در لبنان است. امیدواریم دولت لبنان در کمترین زمان مستقر شود.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل در ادامه ضمن یاد آوری آمادگی جمهوری اسلامی ایران در تقویت روابط اقتصادی و نقش مهم مقاومت بر تقویت توان دفاعی ارتش لبنان تأکید کرد.

وی افزود: هم پیمانی جدید شکل گرفته در مثلث سه ضلعی (سعودی - آمریکا - رژیم صهیونیستی) در جهان کنونی می‌تواند بحران جدی در منطقه و سطح بین المللی ایجاد نماید. تل آویو و ریاض بر آمریکای بی‌ثبات و متشنج ترامپ تکیه زده‌اند و ترامپ به خاندان سلمان در سعودی که با بحران جدی درون حاکمیت مواجهند، تکیه می‌کند و نتانیاهو فاقد نظام مشروع نیز به ترامپ و سلمان امید بسته است. در واقع سه بازیگر متزلزل قصد راهبری منطقه‌ای و جهانی دارند. امیدواریم این مسئله از سوی سازمان ملل در وضعیت کنونی که منطقه در مسیر راه حل سیاسی قرار گرفته، جدی گرفته شود و مانع بی ثباتی بیشتر در جهان کنونی شد.

امیرعبداللهیان همچنین اظهار داشت: نتانیاهو نخست وزیر رژیم نامشروع اسرائیل گاهی اوقات با عباراتی تند و گستاخانه لبنان را تهدید می‌کند و با دهن کجی به تمامی قوانین بین‌المللی حریم هوایی این کشور را نقض می‌کند، البته ماجراجویی‌های صهیونیست ها در منطقه به خودشان بازخواهد گشت.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی توصیه نمود: همانگونه که در امور پزشکی پیشگیری مقدم بر درمان است در سیاست بین‌الملل هم انتظار می‌رود سازمان ملل قبل از بحرانها اقدام به پیشگیری نماید از جمله آنکه اکنون در بحران بحرین توجه سازمان ملل بر نقض سیستماتیک حقوق بشر در این کشور و قبل از وقوع بحران پیچیده‌تر، ضروریست.

طرفین در این دیدار وضعیت انسانی در یمن و ضرورت تمرکز بر راه حل سیاسی را مورد توجه قرار دادند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: