آشپزخانه سلامت؛

با این شربت گوارا پوستی جوان و شاداب داشته باشید

کدخبر: 2220085

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی نوشیدن نوعی شربت را به علت داشتن انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی در شادابی و جوان‌سازی پوست موثر دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ شربت خیار و سکنجبین حاوی انواع ویتامین های A ، C ، D ، K ، گروه ویتامین های B مانند B۱، B۲، B۶، پتاسیم، سدیم، سیلیس، پروتئین، آهن، منیزیم، فسفر، آنتی اکسیدان، اسید فولیک و فیبر است.

برای بررسی خواص شربت خیار و سکنجبین و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می خوانید.

مهم ترین خواص شربت خیار و سکنجبین

حیدر عظمایی محقق و پژوشگر طب سنتی در گفت وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره مهم ترین خواص شربت خیار و سکنجبین اظهار کرد: این شربت به رفع عطش و تب بدن در فصل گرما کمک شایانی می کند و به علت داشتن فیبر فراوان نقش موثری در احساس سیری، لاغری و رفع یبوست در افراد دارد.

وی درباره خواص دیگر شربت خیار و سکنجبین بیان کرد: این شربت به دفع مواد زائد و سموم از اندام های مختلف بدن به ویژه از کبد و کلیه ها کمک شایانی می کند؛ سیلیس و مواد مغذی موجود در شربت خیار و سکنجبین نقش موثری در سلامتی مفاصل و تقویت غضروف ها دارد و مانع از درد های آرتریت می شود.

این محقق و پژوشگر طب سنتی افزود: شربت خیار و سکنجبین به علت وجود ویتامین های A ، D ، کلسیم، منیزیم و فسفر موجب استحکام استخوان ها و دندان ها می شود و از بروز پوکی استخوان در افراد جلوگیری می کند؛ این شربت حاوی آنتی اکسیدانی قوی است که نقش موثری در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد و بدن را در برابر بیماری های مختلف به ویژه انواع سرطان ها محافظت می کند.

عظمایی تأکید کرد: شربت خیار و سکنجبین به علت داشتن انواع ویتامین ها و املاح معدنی به طراوت، شادابی و جوان سازی پوست کمک شایانی می کند؛ این شربت با تصفیه کردن خون، غلظت خون را کاهش می دهد بنابراین برای مبتلایان به نقرس و اسید اوریک بالا مفید است.

وی یادآور شد: شربت خیار و سکنجبین به کاهش چربی، قند و فشار خون کمک شایانی می کند و برای سلامتی قلب هم مفید است.

پوستی جوان و شاداب را با شربتی گوارا داشته باشید

مواد لازم برای تهیه شربت خیار و سکنجبین (۶ نفر)

خیار ۶ عدد لیمو ترش تازه ۲ تا سه عدد شربت سکنجبین یک لیوان گلاب یک لیوان آب به مقدار لازم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: