سیره امام سجاد(ع) در شب عید فطر

کدخبر: 2220795

همزمان با فرا رسیدن عید فطر، به روایتی درباره سیره امام سجاد (ع) در شب عید فطر اشاره می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا ، عید سعید فطر یکی از بزرگ ترین و مهم ترین اعیاد مسلمین جهان است، عیدی که نبّی مکرم اسلام (ص) آن را « یوم الجایزه ؛ روز جایزه » نامیده اند، روزی که خداوند پاداش عبادات مسلمانان را در یک ماه بندگی عطا کند . برای شب و روز عید فطر از سوی اهل بیت (ع) آدابی مطرح شده است تا با تقیّد و عمل به آنها، زمینه بهره مندی بیشتر ما فراهم شود. در همین راستا، به حدیثی از امام محمد باقر(ع) در اهمیت و جایگاه شب عید فطر اشاره می شود:

امام باقر (ع) می فرماید: « کانَ عَلِیُّ بنُ الحُسَینِ علیهماالسلام یُحیی لَیلَةَ عیدِ الفِطرِ بِصَلاةٍ حَتّى یُصبِـحَ و یَبیتُ لَیلَةَ الفِطرِفِی المَسجِدِ و یَقولُ: یا بُنَیَّ! ما هِیَ بِدونِ لَیلَةٍ»، یَعنی لَیلَةَ القَدرِ »؛

امام سجّاد علیه السلام شب عید فطر را تا سپیده دم احیاء مى داشت و شب عید فطر را در مسجد به سر مى برد و مى فرمود: «پسرم! این، کمتر از آن (شب قدر) نیست.

بی تردید عمل به توصیه های اهل بیت(ع) در موضوعات مختلف اخلاقی، اعتقادی و ... بهترین و آسان ترین راهکارها برای شبیه کردن خود به آن بزرگواران است. آنان به عنوان برترین هادیان بشریت، قطعاً مصلحت محبان و شیعیانشان را در دنیا و آخرت بیش از هر کس دیگری می دانند. یک رفتار ساده اما اثرگذار و ارزشی که خوب است به آن اهتمام بورزیم، حرف شنوی از ائمه اطهار(ع) حتی در جزئی ترین مسائل است.

بیشتر بخوانید:

برگزاری نماز عید فطر به امامت امام خامنه ای در مصلی

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: