رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌داران تهران

فروشگاه‌های زنجیره‌ای ترک، امارات و کره‌ای به جنگ کسبه آماده‌اند

کدخبر: 2229846

رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌داران با اشاره به این که تعداد این فروشگاه‌های زنچیره‌ای آنقدر زیاد شده که گاهی در یک محل می‌توان سه الی چهار تا از آن‌ها را مشاهده کرد گفت: مدتی قبل نمایندگان فروشگاه جانبو به اینجا آمده بود. جالب است که مدیرعامل این فروشگاه حتی نمی‌توانست با ما با زبان فارسی صحبت کند و می‌بایست با او یا به انگلیسی یا زبان ترکی استامبولی صحبت می‌کردیم.

نود اقتصادی: سعید درخشانی، رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌داران تهران در گفتگو با خبرنگار « نود اقتصادی» در رابطه با حضور فروشگاه‌های زنجیره‌ای بیان داشت: رکود موجود موجب شده تا مردم حتی از هزینه‌های خرید مواد غذایی خانوار خود بکاهند. به طوری که تقاضا برای مواد غذایی کاهش یافته و به همین دلیل سوپرمارکت‌داران با رکود مواجه شدند.

وی افزود: علاوه بر این رکود وجود فروشگاه‌های زنجیره‌ای باعث شده تا مشکلات بسیار زیادی برای سوپرمارکت‌داران ایجاد شود. هر روز نیز بر تعداد این فروشگاه‌ها افزوده می‌شود.

درخشانی اضافه کرد: شاید با تأسیس این فروشگاه‌ها به ظاهر ده نفر در آن‌ها مشغول به کار شوند اما از سوی دیگر تعداد زیادی از اعضاء اصنافی مانند سوپرمارکت، خواروبارفروشی و لبنیات فروشی تعطیل می‌شوند. به طور مثال همین امروز یکی از اعضا صنف به ما مراجعه کرد و گفت قصد دارد تا تعطیل کند، افرادی مانند این شخص کم نیستند.

رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌داران با اشاره به این که تعداد این فروشگاه‌ها آنقدر زیاد شده که گاهی در یک محل می‌توان سه الی چهار تا از آن‌ها را مشاهده کرد به «نود اقتصادی» گفت: مدتی قبل نمایندگان فروشگاه جانبو به اینجا آمده بود. جالب است که مدیرعامل این فروشگاه حتی نمی‌توانست با ما با زبان فارسی صحبت کند و می‌بایست با او یا به انگلیسی یا زبان ترکی استامبولی صحبت می‌کردیم.

درخشانی با تاکید بر این مطلب که بسیاری از این فروشگاه‌ها اصلاً ایرانی نیستند اظهار داشت: این فروشگاه‌ها برای کشورهای مختلفی هستند. به تازگی هم کره‌ای‌ها نیز در ایران فروشگاه تاسیس کردند و در این مراکز مواد غذایی و چیزهایی مانند ساندویچ و پیتزا هم به فروش می‌رسانند. ترکیه و امارات متحده هم از دیگر کشورهایی هستند که دارای فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ایران هستند.

وی ادامه داد: البته فروشگاه‌های زنجیره‌ای داخلی هم تعدادشان بسیار زیاد شده به طوری که گاهی در یک منطقه که یک کیلومتر مربع بیشتر نیست سه الی چهار فروشگاه دایر شده است، قطعاً سیاست‌گذاری برای محل یابی این فروشگاه‌ها اشتباه است زیرا تمام کسبه آن محل توسط این فروشگاه ها از بین می روند.

رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌داران خاطر نشان کرد: ما بارها به اتاق اصناف و شخص آقای فاضلی نامه نوشتیم. آقای فاضلی گفتند مستقیماً به وزارت صنعت نامه بزنید. بنابراین حتی در برهه‌‍ای به آقای نعمت‌زاده وزیر وقت صنعت هم نامه زدیم اما هیچ جوابی دریافت نکردیم و دیگر از این نامه‌نگاری‌ها خسته شدیم.

درخشانی در پایان بیان داشت: افزایش قیمت دلار در گرانی کالاها بی تأثیر نبود، زیرا بسیاری از کالاهایی که در واحدهای صنفی به فروش می روند وارداتی هستند، پس نمی‌توانند از گرانی دلار تأثیر نپذیرند.

ارسال نظر: