منصوری در گفت‌وگو با فارس:

مذاکره‌کنندگان ما نتوانسته‌اند شرایط شکننده را به اروپا تفهیم کنند

کدخبر: 2230199

عضو کمیسیون برجام گفت: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران نتوانسته به سه کشور اروپایی تفهیم کند که اگر ایران از برجام زیان کند، شرایط برای آن‌ها هم شکننده خواهد بود.

عباسعلی منصوری عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به مأیوس کننده خواندن بسته پیشنهادی سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان برای تداوم مذاکرات در مورد برجام، گفت: جمهوری اسلامی ایران باید بتواند از همه مؤلفه های اقتدار و امنیت خود در حوزه های سیاست خارجی، دفاعی و امنیتی و اقتصادی و اجتماعی و نیز عمق راهبردی خود، جهت اقناع اروپا به گنجاندن مفاد مورد نظر ایران در بسته پیشنهادی اش استفاده کند.

وی ادامه داد: ایران باید در جهت متقاعد کردن اروپا به اصلاح این بسته پیشنهادی، آنها را متذکّر اقدامات کشورمان در رفع تنش های بین المللی، مبارزه با تروریسم و مواد مخدر کند؛ مبارزاتی که اگر ایران به آنها مبادرت نمی کرد، امروز آثار منفی آن بیش از همه بر اروپا ظاهر شده بود.

منصوری با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز اهرم های بسیار خوبی برای تغییر دادن بسته پیشنهادی سه کشور اروپایی جهت مذاکرات در مورد برجام دارد، گفت: داعش و گروه های تروریستی می توانند امنیت اروپا را به هم بریزند، اما ایران با داعش مبارزه کرد و اجازه نداد قدرت گیری آنها در غرب آسیا دست شان را برای ضربه زدن به دیگر مناطق از جمله اروپا باز گذارد.

وی ادامه داد: تیم مذاکره کننده ایرانی باید شرایط آینده را برای اروپاییان در صورت عدم تأمین رضایت تهران در مذاکرات دقیق ترسیم کند و به آنها تفهیم کند اگر ایران از قبل برجام متضرّر شود، می تواند شرایط برای اروپا هم شکننده باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم گفت: ما تاکنون نتوانسته ایم از این اهرم نه در رسانه هایمان و نه در مذاکرات از سوی هیأت مذاکره کننده استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از این گفت وگو اظهار داشت: ما سرمایه داران ایرانی بزرگی در دنیا داریم که به علت عِرق ایرانی حاضرند سرمایه های خود را در جهت تعالی اقتصاد کشور به کار گیرند، همانگونه که در دوران دفاع مقدس همه دست به دست هم دادیم.

عضو کمیسیون برجام در مجلس نهم عنوان داشت: شرایط امروز کشور مستلزم این است که هر کس در هر حوزه ای اعم از اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ظرفیت خود را به میدان آورد.

به گزارش فارس، حسن روحانی عصر دیروز در تماس تلفنی «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، با اشاره به ارائه بسته پیشنهادی سه کشور اروپایی در ارتباط با چگونگی عمل به تعهدات و همکاری هایشان در برجام، آن را مایوس کننده عنوان کرد و گفت: متاسفانه در بسته پیشنهادی ارائه شده راهکار عملیاتی و شیوه مشخصی برای ادامه همکاری ها وجود نداشت و یک سری تعهدات کلی در حد بیانیه های سابق اتحادیه اروپا عنوان شده بود.

رئیس جمهور کشورمان همچنین در تماس تلفنی مکرون رئیس جمهوری فرانسه با بیان اینکه بسته پیشنهادی 3 کشور اروپایی به ایران درباره برجام دربرگیرنده همه خواسته های ایران نیست بر ضرورت توجه جدی به تأمین خواسته های کشورمان برای ادامه روند همکاری ها در اجلاس فردای وزرای خارجه 5 کشور در وین تأکید کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: