نظر کارشناس :‌ ایران باید با همان ادبیات پاسخ آمریکا را بدهد

ترامپ احساس می‌کند با ادبیات تند می‌تواند از ایران تمکین بگیرد/روحانی فقط آمریکا را نصیحت کرده است

کدخبر: 2237992

کارشناس مسائل آمریکا گفت:‌ برخلاف ادعای آقای ترامپ آقای روحانی رئیس جمهور آمریکا را تهدید نکرده بلکه نصحیت کرده آمریکا با دم شیر بازی نکند اما تهدید ایران از سوی آقای ترامپ خلاف فصل یک منشور سازمان ملل است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا صبح امروز (1 مردادماه 97) طی پیامی خطاب به حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان نوشت که «هرگز ایالت متحده را تهدید نکن. شما تاوان آن را خواهی دید به طوری که در طول تاریخ افراد کمی چنین تاوانی داد ه اند. ما دیگر کشوری نیستیم که جملات جنون آمیز درباره خشونت و مرگ را تحمل کنیم. مراقب باش!».

توئیت رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به این جملات حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور ایران مبنی بر اینکه «ما مرد شرف و ضامن امنیت آبراه منطقه در طول تاریخ هستیم؛ با دم شیر بازی نکنید، پشیمان کننده است» عنوان شد.

*توییت تهدید آمیز ترامپ دارای چند بُعد است

فوائد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس توئیت تهدیدآمیز رئیس جمهور آمریکا را در سه بعد تحلیل و تصریح کرد: یکی از ابعاد این توئیت تهدیدآمیز آقای ترامپ به دلیل این است که قرار است در آبان ماه انتخاباتی بین اعضای حزب دمکرات و تعدادی از اعضای حزب جمهوریخواه که علاقه مند به استیضاح آقای ترامپ هستند برگزار شود.

وی افزود: انتخابات آبان ماه آمریکا برای آقای ترامپ و دولت وی حائز اهمیت است چون اگر دمکرات ها دست بالا را در انتخابات کنگره را بگیرند آنها به احتمال خیلی قوی رئیس جمهور آمریکا استیضاح خواهد شد.

*تهدید اخیر آقای ترامپ مصرف انتخاباتی دارد

به اعتقاد این کارشناس مسائل آمریکا، ترامپ در ماه های باقیمانده به آبان ماه برای آن دسته از افرادی که سال 2016 میلادی به وی رأی دادند برنامه دارد. برنامه ای متشکل از حرف ها و اقداماتی که خوشایند این طیف باشد. به عبارتی تهدید اخیر آقای ترامپ مصرف انتخاباتی دارد.

ایزدی بعد دوم تهدید توئیتی اخیر ترامپ علیه ایران را به دیدار اخیر رئیس جمهوری آمریکا با پوتین نسبت داد و یادآور شد که دیدار ترامپ با آقای پوتین جنجال خبری به دنبال داشت به گونه ای که آقای ترامپ روز بعد از کنفرانس خبری مجبور شد که بخش هایی از حرف خود را پس بگیرد.

ادبیات آقای ترامپ به گونه ای است که از جملات اینچنینی استفاده می کند و بعد از مدتی برخورد دیگری از خود به نمایش می گذارد. به همین دلیل مجموعه نخبگان سیاست خارجی آمریکا برای آقای ترامپ جایگاهی قائل نیستند.

وی اضافه کرد: فشارهای زیادی بر روی آقای ترامپ قرار داشته بنابراین رئیس جمهور آمریکا برای منحرف کردن ذهن مخاطبین به سمت دیگر این توئیت را ارسال کرده است.

*نخبگان سیاست خارجی آمریکا برای آقای ترامپ جایگاهی قائل نیستند

این کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه آقای ترامپ نسبت به آقای کیم (رهبر کره شمالی) هم از همین ادبیات استفاده کرد، گفت: ادبیات آقای ترامپ به گونه ای است که از جملات اینچنینی استفاده می کند و بعد از مدتی برخورد دیگری از خود به نمایش می گذارد. به همین دلیل مجموعه نخبگان سیاست خارجی آمریکا برای آقای ترامپ جایگاهی قائل نیستند.

ایزدی دلیل اصلی استیضاح رئیس جمهور آمریکا از سوی اعضای حزب دموکرات و جمعی از اعضای حزب جمهوری خواه را عدم مقبولیت وی در مجموعه نخبگان سیاست خارجی عنوان و تأکید کرد: منتقدان رئیس جمهور آمریکا معتقدند که سیاست آقای ترامپ سیاست خارجی آمریکا را بازی گرفته و مشکلاتی را برای این کشور ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بعد دیگر توئیت تهدیدآمیز آقای ترامپ علیه ایران برای راضی نگه داشتن صهیونیست ها از خود است چون وی می داند که اگر در کنگره بخواهد مشکل جدی پیدا کند شاید لابی اسرائیل بتواند به داد وی برسد.

این کارشناس مسائل آمریکا در عین حال بر این باور است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با توئیت تهدیدآمیز خود علیه ایران به عبارتی خواسته مقامات جمهوری اسلامی ایران را تست بزند و ببینند چه پاسخی از داخل ایران دریافت می کند.

ایزدی در عین حال می گوید که آمریکایی ها غیر از زبان زور زبان دیگری را متوجه نمی شوند یعنی زمانی که احساس کنند طرف مقابل آنها ضعیف است حملات تندتر، و شدیدتر می کنند.

*توییت تهدید ترامپ خلاف فصل یک منشور سازمان ملل است/روحانی فقط آمریکا را نصیحت کرده است

برخلاف ادعای آقای ترامپ آقای روحانی رئیس جمهور آمریکا را تهدید نکرده بلکه نصحیت کرده آمریکا با دم شیر بازی نکند اما تهدید ایران از سوی آقای ترامپ خلاف فصل یک منشور سازمان ملل است و در فصل یک این منشور، هم استفاده از زور و هم تهدید منع شده است.

وی گفت: برخلاف ادعای آقای ترامپ آقای روحانی رئیس جمهور آمریکا را تهدید نکرده بلکه نصحیت کرده آمریکا با دم شیر بازی نکند و در صحبت دوم آقای روحانی نیز تأکید شده که ایران نمی تواند تماشا کند که بقیه کشورها نفت بفروشند و ایران نفروشد که این نیز ربطی به آمریکا ندارد چرا که اگر تهدیدی هم باشد نسبت به کشورهایی است که در نهایت بنا دارند با آمریکا همراهی کنند.

این کارشناس مسائل آمریکا ادبیات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در توئیت اخیر خود را تهدیدی واضح علیه ایران تلقی و بیان کرد: تهدید ایران از سوی آقای ترامپ خلاف فصل یک منشور سازمان ملل است و در فصل یک این منشور، هم استفاده از زور و هم تهدید منع شده است در حالیکه آقای ترامپ در نوشته خود آورده که ما بلایی سر ایران می آوریم که در طول تاریخ کمتر کسی تجربه کرده باشد.

ایزدی ذهنیت آقای ترامپ نسبت به آقای روحانی را روی دیگر سکه برشمرد و گفت: آقای ترامپ احساس می کند می تواند با ادبیات تند از دولت آقای روحانی تمکین بگیرد و دلیل اصلی خروج آنها نیز از برجام همین بود.

وی ادامه داد: آقای ترامپ احساس می کند با ادبیات تهدید با ایران صحبت کند چرا که نشانه هایی از دولت آقای روحانی دریافت کرده و به این نتیجه رسیده که چنین ادبیاتی نسبت به این دولت جواب می دهد. بنابراین ما باید به آمریکا نشان دهیم که این تحلیل نادرستی است.

*ایران باید با همان ادبیات پاسخ آمریکا را بدهد

این کارشناس مسائل آمریکا بر این باور است که جمهوری اسلامی ایران باید با ادبیات خود آمریکایی ها پاسخ را صادر کند. چرا که اگر ترامپ ایران را تهدید می کند ایران نباید از خود خوف و ترس نشان دهد البته این به معنی این نیست که با شخص آقای ترامپ از ادبیات تند استفاده شود چرا که ترامپ شخصیت خودشیفته ای دارد و اینگونه ادبیات تند در خصوص شخص آقای ترامپ توصیه نمی شود اما می توان چنین ادبیاتی در خصوص سیاست های آمریکا به کار گرفت.

ایزدی برخورد از جایگاه قدرت با آمریکا را یکی از دلایل اصلی سه امتیاز بزرگ کره شمالی از ایالت متحده آمریکا در ماه های اخیر عنوان کرد.

وی در همین خصوص گفت: کره شمالی ظرفیت های نظامی و موشکی خود را افزایش داد و رئیس جمهور آمریکا هم در نهایت به نظر کره شمالی تمکین کرد.

این کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه باید اهرم های قدرت را تقویت کنیم، افزود: ما به لحاظ شرعی نمی توانیم بمب اتم بسازیم اما اهرم های قدرت دیگری نیز در اختیار داریم که حضور منطقه ای و توانمندی موشکی از جمله این اهرم های قدرت هستند که باید تقویت شوند.

ایزدی به هشدار بستن تنگه هرمز از سوی ایران اشاره و گفت: وقتی صحبت از بستن تنگه هرمز می شود باید رزمایشی در این تنگه در خصوص همین موضوع برگزار شود. یعنی جهان ببیند دولتی که در طول پنج سال گذشته به سمت تعامل با غرب رفته حالا به خاطر عملکرد دولت آقای ترامپ به سمت تقابل با غرب سوق داده شده است.

گزارش خبرنگار فارس حاکی است همچنین علیرغم تهدیدات تند ترامپ و وزیر خارجه اش علیه کشورمان، در توئیتی که به نقل از رهبر انقلاب در فضای مجازی منتشر شد، به نقشه شوم آمریکا و رژیم صهیونیستی در «یهودی سازی فلسطین» اشاره شده و تصریح کرده اند: «یهودی سازی فلسطین خواب آشفته ای است که دیده اند. نه آن اتّفاق می افتد نه معامله قرن.»

جمله معنادار فوق که تنها چند ساعت پس از تهدید توئیتری ترامپ انتشار یافت، نشان دهنده آن است که رهبر انقلاب حتی در حد پاسخ توئیتری نیز شانیتی برای این فرد قائل نیستند که بخواهند به تهدیدات وی پاسخ دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: