تلاش برای شفافیت فعالیت‌های اقتصادی مسئولین و آقازاده ها

آقازاده‌ها کجا بوده و به چه مشغولند؟

کدخبر: 2247679

فعالیت‌های اقتصادی یا مهاجرت اقازاده‌هابه خارج از کشور از موضوعاتی است که در فضای مجازی بازخوردهای منفی زیادی داشته است. اخیرا پدر داماد رئیس‌جمهور گفته بود دختر روحانی و پسرش ۲۵ سال است که در اتریش زندگی میکنند. 

نسیم آنلاین: بعد از مطرح شدن قاچاق دختر وزیر در ایام انتخابات و ماجرای احتکار داروهای تاریخ مصرف گذشته به وسیله فرزند یکی از دیگر از وزرای سابق روحانی بار دیگر مساله فعالیت‌های آقازاده ها در افکار عمومی زنده کرد. سبک زندگی اشرافی بعضی از فرزندان مسئولین در شبکه های مجازی تبدیل به موضوع داغ آن‌ها شده است. حال، پویشی در راستای شفافیت زندگی مسئولین تحت عنوان «فرزندت کجاست؟» شکل بگیرد. همانطور که از نام این پویش پیداست، مسئله اصلی آن شفاف شدن زندگی و فرزندان مسئولین برای اذهان مردم می‌باشد.

وزرای امور خارجه و ارشاد به پویش فرزند کجاست؟ پیوستند

فعالیت‌های اقتصادی یا مهاجرت اقازاده‌هابه خارج از کشور از موضوعاتی است که در فضای مجازی بازخوردهای منفی زیادی داشته است. اخیرا پدر داماد رئیس‌جمهور گفته بود دختر روحانی و پسرش ۲۵ سال است که در اتریش زندگی میکنند. حال این پویش به دنبال آن است که بپرسد فرزندان مسئولین کجا و به چه مشغولند. تاکنون تنها دو تن از وزرای دولت روحانی به این پویش پیوسته اند. وزیر ارشاد، وزیر امور خارجه و وضعیت فرزندان خود را برای مردم شرح داده اند.

وزیر ارشاد زندگی سه فرزند خود را اینگونه توصیف می‌کند که "دو پسر و یک دختر دارم. پسر اول من فوق لیسانس دانشگاه تهران است. در تهران زندگی می‌کند. شغل ثابت ندارد. با برخی از موسسات در حوزه های پژوهشی به صورت پروژه ای همکاری می کند. پسر دوم خرداد امسال کارشناسی اش را از دانشگاه اصفهان گرفته است. دخترم کلاس چهارم را گذرانده است".

همچنین محمدجواد ظریف در توضیح خانواده اش با اشاره به بازگشت فرزندانش به ایران پس از پایان مامورت خود در سازمان ملل، می‌نویسد "پسرم لیسانس برق و فوق لیسانس مدیریت بازار دارد و با همسر و دخترش در تهران زندگی می کنند و استخدام هیچ جایی نیست و در حوزه مدیریت بازار، کار مشاوره‌ای انجام می‌دهد. دخترم طراح داخلی است و با همسر و دخترش در تهران زندگی می کنند و بیشتر به تربیت فرزندش مشغول است و برخی اوقات طراحی داخلی برای دوستان و اقوام انجام می‌دهد. دامادم فوق لیسانس مدیریت دارد و مدیر یک شرکت خصوصی است. عروسم دکترای نانوتکنولوژی دارد و بیشتر به تربیت فرزندش مشغول است و به طور پاره وقت در دانشگاه فعالیت دارد. خدا را شاکرم که فرزندانم بدنبال خاتمه ماموریت من در سازمان ملل متحد، تحصیلاتشان را فورا به اتمام رسانده و بیش از ۶ سال است که به ایران بازگشته‌اند و همراه خانواده هایشان در تهران ساکن و مشغول به کار هستند"

در ادامه هم حسام الدین آشنا، استاد دانشگاه امام صادق علیه السلام و مشاور روحانی نیز اینگونه به این سوال پاسخ داد "دو پسر دارم اولی مهندسی عمران شریف و ارشد حمل و نقل امیرکبیر؛ هر دو بدون سهمیه؛ عقد کرده و بدنبال ادامه تحصیل است. دومی کلاس یازدهم ریاضی است"

تلاش فضای مجازی برای جبران خلاهای قانونی

در حالیکه اقدامات قانونی برای شفافیت در دارایی مسئولین و اعلام آن‌ها نظیر طرح رسیدگی و اعاده اموال نامشروع مسئولین به نتیجه نرسیده یا مقابله با حقوق‌های نجومی در نهایت مشخص نشد که چه سرنوشتی یافت. این قبلیل پویش‌ها می‌تواند به پرسش‌های افکار عمومی در خصوص عملکرد مسئولین و فرزندانشان پاسخ دهد. ابهاماتی نظیر آنکه چگونه دختر مظلوم وزیر قاچاق کالا میکند و دیگری دست به احتکار دارو زده است. یا چگونه و با چه صلاحیت عضو هیئت مدیره شرکت‌های دولتی شده است. فرزندان کدام یک از وزرا دو تابعیتی هستند و...

امیدواریم این اتفاق با پیش قدم شدن شخص رئیس جمهور محترم همراه باشد و ایشان برای افکار عمومی از فرزندانشان بگویند که کجا هستند و به چه کارهایی مشغولند!

ارسال نظر: