یادداشت کمیل خجسته

راه چهارم برای حل مشکلات اقتصادی و مبارزه با فساد

کدخبر: 2248362

بن‌بست‌گرایان بدانند بروز جنگ با آمریکا توهمی بیش نیست. راه حل مشکلات در داخل کشور است نه در مذاکره. بحران‌بینان بدانند، جمهوری اسلامی یک‌ قدم از رای مردم عقب‌نشینی نمی‌کند و دولت مستقر می‌تواند و باید بر مشکلات فائق آید. آمریکا هم بداند، کارهایش در ایران بی‌نتیجه است.

به گزارش نسیم آنلاین کمیل خجسته در روزنامه جام جم نوشت: رمضان دو سال پیش دردیدار شاعران، یکی از شاعران خطاب به رهبر انقلاب گفت اگر شمشیر بکشید، سینه‌هایی که بیایند جلوی شما بایستند و مقابل دشمنان شما سینه سپر کنند [زیاد است‌] و رهبری در جواب گفتند من شمشیر را کشیدم، مشغولیم، ما از چپ و راست داریم می‌زنیم... بیانات دیروز رهبری از مصادیق همین شمشیرزنی از چند جهت بود؛چرا که سه جریان با توجه به مشکلات جاری کشور تلاش می‌کنند بر آینده کشور تاثیر منفی بگذارند و رهبری علاوه بر این‌که در مقابل این سه ایستاده است، به دنبال ایجاد راه چهارمی برای حل مشکلات اقتصادی و مبارزه با فساد است.

گروه اول بن‌بست‌گرایان هستند. آنها معتقدند یا اعلام می‌کنند هیچ راهی برای برون‌رفت از مشکلات نداریم. ادامه این وضع ما را به سمت قحطی و جنگ می‌برد. به همین دلیل، تنها راه این است با آمریکا وارد مذاکره شویم. موشک‌هایمان را محدود کنیم و تاثیرمان را در منطقه کاهش دهیم تا آمریکایی‌ها، هم با ما وارد جنگ نشوند و هم، تحریم‌ها را بردارند تا ما نجات پیدا کنیم.

گروه دوم بحران‌بینان هستند. آنها می‌گویند در چنین شرایطی باید رهبری با حکم حکومتی دولت را برکنار و خودش یک نفر را جایگزین کند تا مشکلات حل شود.

گروه سوم، آمریکایی‌‌ها هستند. آنها از نقطه ضعف پیش آمده استفاده می‌کنند و علیه ملت ایران سه کار انجام می‌دهند: تحریم کرده، با فعالیت رسانه‌ای در مردم یاس ایجاد می‌کنند و با تعریف عملیات‌ خُرد تخریبی، جامعه را به هم می‌زنند. بحران‌بینان و بن‌بست‌گرایان اگر در نیت همراه نباشند، اما هر دو در نتیجه مکمل اهداف آمریکایی‌ها هستند. بحران‌بینان به دنبال کنارگذاشتن مردم در انتخاب حاکم هستند و بن‌بست‌گرایان، عمق استراتژیک نظام در منطقه و ابزار بازدارندگی دفاعی ایران، یعنی موشک‌ها را می‌خواهند از بین ببرند. نتیجه هر دوی آنها همان چیزی است که آمریکایی‌ها می‌خواهند؛ تضعیف ایران تا تسلیم نهایی‌اش.

رهبری در مقابل این سه گروه ایستاده، خط آنها را افشا کرده است و اجازه نمی‌دهد آنها به ملت و جمهوری اسلامی آسیبی وارد کنند.

اول این‌که بن‌بست‌گرایان بدانند بروز جنگ با آمریکا توهمی بیش نیست. راه حل مشکلات در داخل کشور است نه در مذاکره. بحران‌بینان بدانند، جمهوری اسلامی یک‌ قدم از رای مردم عقب‌نشینی نمی‌کند و دولت مستقر می‌تواند و باید بر مشکلات فائق آید. آمریکا هم بداند، کارهایش در ایران بی‌نتیجه است.

از سوی دیگر، رهبری، خط چهارمی را مقابل این سه خط دیگر گشوده است. محور همه حرف‌های دیروز رهبری یک جمله بود: «برای عبور از مشکلات اقتصادی راه داریم.» آیا این یک شعار غیرواقعی است؟ رهبری به آن پاسخ می‌دهند، خیر؛ زیرا اولا مشکلات امروز بیشتر از آن‌که از تحریم‌ها باشد، درونی است مثل ماجرای ارز و سکه. ثانیا هزاران راه نرفته وجود دارد برای حل مشکلات اقتصادی مانند همین هدایت نقدینگی افسارگسیخته در کشور به سمت تولید و...

سخنرانی دیروز رهبری یکی از مجموعه اقدامات مهم رهبری برای حل مشکلات مردم بود. هرچند دو روز پیش از آن هم، با دادن اختیارات به رئیس قوه قضاییه گامی مهم برای برخورد با عاملان فساد اقتصادی برداشته شد یا مثلا چند وقت قبل از آن با تجمیع همه قوا با ریاست رئیس‌جمهوربا عنوان شورای هماهنگی اقتصادی، در عمل شورای عالی دفاع دهه60 -که نقش فرماندهی در جنگ داشت- را احیا کردند و...

انقلاب اسلامی با تکیه بر مردم از بن‌بست‌گرایان و بحران‌بینان عبور خواهد کرد. اگر این اتفاق افتاد هیچ تحریمی دیگر کارساز نخواهد شد، همان‌طور که سال‌هاست هیچ تهدید نظامی، جرات و مجال عملی شدن پیدا نکرده است.

ارسال نظر: