ابراهیم رزاقی:

واردات کالاهای کشورهای تحریم‌کننده نفت را ممنوع کنید

کدخبر: 2248603

این اولین بار نیست که ایران تحریم نفتی می‌شود. ما قبلا تجربه چنین تحریم‌هایی را در گذشته داشته‌ایم  و باید به جای خام فروشی ماده‌ای با ارزش افزوده تولید و صادر کنیم. با این شیوه، هم ایران تبدیل به یک کشور صنعتی می‌شود و هم کلی شغل ایجاد می‌شود.

ابراهیم رزاقی اقتصاددان و عضو بازنشسته هیات علمی دانشگاه تهران در گفتگو با « نود اقتصادی » در خصوص کشورهایی که به تبعیت از آمریکا از ایران نفت خریداری نمی‌کنند، اظهار داشت: این اولین بار نیست که ایران تحریم نفتی می‌شود. ما قبلا تجربه چنین تحریم‌هایی را در گذشته داشته‌ایم و باید به جای خام فروشی ماده‌ای با ارزش افزوده تولید و صادر کنیم. با این شیوه، هم ایران تبدیل به یک کشور صنعتی می‌شود و هم کلی شغل ایجاد می‌شود.

وی افزود: ما برای یکسری کالاهای ضروری به خارج احتیاج داریم ولی اگر به تولید کنندگان یارانه بدهیم و از آنها حمایت کنیم می‌توانیم نیاز خود را در داخل تامین کنیم. مشکل در اینجاست که دولت نمی‌خواهد حمایتی از تولید کنندگان کند و صرفا به فکر جیب خودش است .

رزاقی تصریح کرد: راه حل برای استقلال اقتصاد ایران وجود دارد، اما متاسفانه دولت هیچ اعتقادی به کارآمدی، حفظ استقلال و تکیه به خود ندارد. برخی از مدیران داخلی با ترامپ هماهنگ هستند، انگار که نفوذی هستند.

این اقتصاددان با تاکید بر اینکه ما هم اکنون 2.5 میلیون بشکه در روز نفت میفروشیم و این عدد بسیار بزرگی است گفت: این عدد نشان میدهد ما قدرت بزرگی در ساختارهای نفتی و مالی جهان داریم و به همین سادگی هم نمیشود ایران را تحریم کرد.

رزاقی گفت: پیشنهاد میکنم هر کشوری ما را از 13 آبان امسال تحریم نفتی کرد باید فورا مقابله به مثل انجام دهیم و واردات از این کشور را ممنوع کنیم.

ارسال نظر: