دعوت از ایران برای حضور در جشنواره موسیقی ازبکستان

کدخبر: 2250588

سفیر ازبکستان در ایران گفت: «جشنواره موسیقی مقام» یک رویداد بین المللی است و ضرورت دارد ایران نیز که موسیقی دستگاهی دارد، در این جشنواره حضور داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سفیر ازبکستان در ایران با معاون امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، بهادر عبدالله اف، سفیر ازبکستان در ایران روز شنبه ۲۷ مردادماه با سیدمجتبی حسینی؛ معاون امور هنری دیدار و درباره گسترش و تقویت همکاری هنری ایران و ازبکستان گفت و گو کرد.

بهادرعبدالله اف در این دیدار گفت: ایران و ازبکستان مشترکات زیادی دارند و فرهنگ دو کشور بسیار به هم نزدیک است و امیدواریم همکاری فرهنگی، هنری دو کشور رشد و گسترش یابد.

سفیر ازبکستان در ایران گفت: «جشنواره موسیقی مقام» که یک رویداد بین المللی است در ازبکستان برگزار می شود و ضرورت دارد ایران نیز که موسیقی دستگاهی دارد، در این جشنواره حضور داشته باشد.

بهادر عبدالله اف در ادامه گفت: مسوولان ازبکستان تمایل دارند مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جشنواره حضور داشته باشند؛گروهی از هنرمندان موسیقی و پژوهشگران نیز از ایران به این جشنواره دعوت شده اند.

سیدمجتبی حسینی؛ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به پیشینه فرهنگی و تاریخی ایران و ازبکستان و ارتباط فرهنگی گفت: امیدواریم که جشنواره مقام و حضور هنرمندان ایران در این جشنواره فرصتی برای گسترش و تعمیق روابط فرهنگی، هنری باشد.

علی ترابی؛ مدیرکل دفتر موسیقی نیز در این دیدار گفت: کشور ازبکستان برای جشنواره مقام، هوشمندانه و با شناخت از موسیقی ایران، هنرمندان و گروهی را به این جشنواره دعوت کرده است و دفتر موسیقی نیز با احترام به این دعوت، چند نفر از برجسته ترین استادان موسیقی را دعوت و برای حضور موثر در این جشنواره برنامه ریزی کرده است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: