آیت الله خاتمی در خطبه های نماز عید قربان:

خداوند می‌فرماید صلح و مذاکره تحمیلی را نپذیرید

کدخبر: 2252579

آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه اول نماز عید قربان گفت: خداوند به مؤمنان می‌فرماید سست نشوید، صلح تحمیلی و مذاکره تحمیلی را نپذیرید، زیرا شما برترید و خداوند با شماست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه نماز عید قربان در مصلای تهران از این عید بزرگ به عنوان عید فداکاری در راه خدا و نماد ایثار یاد کرد و اظهار داشت: پیامبر بزرگ اسلام در همه عرصه‌های فردی، اجتماعی، سیاسی و خانوادگی، اسوه و نمونه است و باید در شرایط روز از پیامبر اکرم (ص) الگو بگیریم.

وی با اشاره به اینکه امروز همه مشکلات و سختی‌ها را می‌بینند و درک می‌کنند گفت: حضرت رسول الله هم سخت‌تر از این مشکلات را داشت، به طوری که در ۱۰ سال ۸۰ جنگ را پشت سر گذاشت و علاوه بر مشکلات اقتصادی، حتی منافقان می‌خواستند پیامبر را در مدینه ترور کنند، اما ناکام ماندند.

آیت الله خاتمی با بیان آیات و احادیثی به چهار نکته از برخورد پیامبر با مشکلات اشاره کرد و گفت: پیامبر هیچ گاه از واژه بن بست، بحران و یا طوفان بحران یاد نکرد، زیرا این واژه‌ها در درون خود یأس دارد در حالی که باید امید داشت.

وی با تأکید بر اینکه نباید مؤمنان در برابر دشمنان سست و محذور شوند افزود: خداوند به مؤمنان می‌فرماید سست نشوید، صلح تحمیلی و مذاکره تحمیلی را نپذیرید، زیرا شما برترید و خداوند با شماست.

خطیب نماز عید قربان گفت: سختی‌ها فقط برای مؤمنان نیست بلکه برای دشمنان هم هست، اما شما سرمایه خدا را دارید پس محکم باشید و مقاومت کنید.

ادامه دارد...

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: