شخصیت‌های کتاب درسی در یک ماجرای سیاسی

کدخبر: 2253161

نمایش اندراحوالات یک خوردن ساده در جشنواره عروسکی تهران اجرا می‌شود.

نسیم آنلاین :ن نمایش"اندر احوالاتِ یک خوردنِ ساده" به کارگردانی حمیدرضا قربانی و نویسندگی مشترک مسعود غزنچایی و حمیدرضا قربانی که به جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران مبارک راه یافته بود، یکشنبه چهارم شهریور ماه ۱۳۹۷ درمجموعه تیاتر شهر تهران دو سانس ۱۶:۳۰ و ۱۹ به اجرا در خواهد آمد.

"اندر احوالات یک خوردن ساده" نمایشی است تلفیقی با تکنیک سایه و انیمیشن که توسط تخته سیاهی قدیمی به روایت زندگی شخصیت های کتاب فارسی دهه ۶۰ هجری خورشیدی می پردازد. قصه با تلفیق و نشان دادن زندگی امروز آن شخصیت ها به نقد سیاسی و اجتماعی مسائل روز اشاره دارد. کارگردان این نمایش اظهار داشت در این نمایش با قرارگرفتن سلسله اتفاقات مرتبط و تلفیق قصه هایی نظیر روباه و خروس،کدو قلقله زن، لاکپشت و مرغابی،کوکب خانم و سایر قصه ها به اهمیت خرده اتفاق های کوچک در دنیا و وجود جبر در انتخابات و توهم اختیار ما پرداخته است. مسعود غزنچایی نویسنده این نمایشنامه نیز درباره ایده این نمایش گفت: این نمایشنامه با رویکرد تکنولوژی آموزش در مدارس نوشته شده که در آن از داستان های کتاب درسی در گذشته و شخصیت های نوستالوژیک آن استفاده می شود تا قصه ای جدید متناسب با فضای سیاسی و اجتماعی امروز برای مخاطب روایت شود.

کارگردان این نمایش اشاره کرد جشنواره امسال به دبیری مرضیه برومند مانند سال های گذشته به بهترین نحو برگذار شد و این رویداد یکی از مهمترین رویداد های نمایشگران و هنرمندان عرصه تیاتر عروسکی است که فرصت مناسب برای ارائه آثار هنرمندان جوان در کنار هنرمندان پیشکسوت و آثار بین المللی را به درستی فراهم میکند. در این نمایش حمیدرضا قربانی، علی افشاری، دانیال اسماعیل زاده، سعید موسوی رازی و فائزه شاه حسینی عروسک گردانی میکنند و همچنین کیوان عسگری، علی افشاری، سعید موسوی رازی و حمیدرضا قربانی صداپیشه عروسک ها هستند.

ارسال نظر: