معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری مطرح کرد؛

صادرات ۴۰۰ میلیون دلاری محصولات دانش بنیان/ رشد اقتصادی جدید در دود کش‌ها نیست

کدخبر: 2254887

به گزارش خبرنگار حوزه فن آوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با اشاره به وضعیت اقتصاد دانش بنیان در کشور گفت: شتاب اقتصاد دانش بنیان در کشور خوب بوده است و هر روز شاهد رونمایی و ایجاد یک استارت آپ و خدمت جدید هستیم.

وی با بیان اینکه ایران اولین کشور منطقه در حوزه فناوری است، اظهار کرد: در این حوزه کشور اول منطقه هستیم، اما هنوز راه زیادی تا رسیدن به نقطه آرمانی داریم و باید تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

فعالیت شرکت های دانش بنیان در ۶۰ کشور خارجی

ستاری با اشاره به صادرات محصولات دانش بنیان گفت: سال گذشته محصولات دانش بنیان ۴۰۰ میلیون دلار صادرات داشته اند البته باید توجه کرد که صادرات محصول داشت بنیان و سنتی بسیار متفاوت از یکدیگر هستند، زیرا محصولات دانش بنیان نیازمند استاندارد های مخصوص هستند.

وی ادامه داد: وارد فضایی شده ایم که از آن می ترسیم اکنون کریدور صادراتی در ۶۰ کشور خارجی فعال شده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه باید خلاقیت داشته باشیم اظهار کرد: دیگر نمی توان با سیستم قدیمی کار کرد صنعت و رشد اقتصادی جدید در دود کش ها نیست، زیرا آن ها دیگر ارزش افزوده ندارند. ستاری درباره پایه صنعت دانش بنیان گفت: در این اقتصاد افراد تحصیل کرده پایه و اساس هستند و به کمک استارت آپ ها نسل جدید کارآفرینی به کشور تزریق می شود.

وی با بیان اینکه 2 سال پیش فکر نمی کردیم این شرکت بتوانند رشد کنند گفت: اکوسیستم نوآوری بسیار بهتر از سیستم قدیمی است؛ اکنون بسیاری از فعالیت های اقتصادی و تراکنش های مالی توسط استارت آپ ها انجام می شود؛ سال گذشته ۱۳۰ هزار میلیارد تومان تراکنش اینترنتی از طریق سیستم های اینترنتی انجام گرفته است.

شرکت های دانش بنیان هزینه ها را پایین می آورند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اظهار کرد: همه به این نتیجه رسیده ایم که شرکت های دانش بنیان هزینه را پایین و خلاقیت را بالا می برد و سبب بهتر شدن سیستم دهی می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: