جمشید پژویان

چگونه ۲/۷ میلیون شغل ایجاد شده، اما مردم لمس نمی‌کنند؟!

کدخبر: 2255117

صحبت‌های آقای رئیس جمهور باید در بطن اقتصاد ظاهر باشد. با انتشار و خواندن چند عدد نمی‌توان ادعا کرد وضعیت اقتصاد سامان دارد. رونقی که با ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار شغل ایجاد میشود در جامعه مشاهده نمی‌شود.

« نود اقتصادی »-جمشید پژویان اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه علامه در گفتگو با « نود اقتصادی » در واکنش به آمارهایی که حسن روحانی امروز در جلسه استیضاحش بیان گفت صحبت‌های آقای رئیس جمهور باید در بطن اقتصاد ظاهر شود. با انتشار و خواندن چند عدد نمی‌توان ادعا کرد وضعیت اقتصاد سامان دارد. اگر کسی ادعا میکند اوضاع خوب است باید انعکاسش را در اقتصاد ایران مشاهده کرد. لذا هر تغیر مثبتی در اقتصاد ایجاد شود باید انعکاس تغییر را دید.

وی اضافه کرد: مثلا اگر 20 هزار شغل در کشور ایجاد شده باشد، حتما با سرمایه گذاری و تولیدات همراه بوده اما متاسفانه هیچ رونقی در اقتصاد نمی‌بینیم. اینکه آقای رئیس جمهور گفته است در 5-4 سال اخیر 2 میلیون و 700 شغل خالص در کشور ایجاد شده است، به نظرم خیلی عجیب است، چون آن رونقی که با 2 میلیون و 700 هزار شغل ایجاد میشود در جامعه مشاهده نمی‌شود.

وی گفت: اظهارات آماری آقای روحانی یک مقدار تکراری و یک مقدار ادعا است. چطور ممکن است دولت آقای روحانی اینقدر شغل ایجاد کرده باشد اما برای مردنم ملموس نباشد؟!

ارسال نظر: