حمید رضا ترقی در گفتگو با نسیم آنلاین مطرح کرد؛

روحانی حرف جدیدی نداشت

کدخبر: 2255152

امیدوارم که آقای روحانی در عملکرد و کابینه خود تغییری ایجاد کند تا نارضایتی مردم و مجلس هم افزایش پیدا نکند چرا که در آن صورت دولت با مشکلات بیشتری مواجه خواهد بود.

نسیم آنلاین : بالاخره روحانی در بهارستان حاضر شد تا به سوالات نمایندگان که در پنج محور و با مووضوعات اقتصادی طرح شده بود پاسخ دهد؛ پاسخ هایی که به جز یک مورد نمایندگان ملت را قانع نکرد. نکته جالب توجه در جلسه امروز مجلس برگزاری آرام جلسه علی رغم پیش بینی کارشناسان مبنی بر پر حاشیه بودن جلسه امروز بود که بعد از نامه تهدید آمیز روحانی به مجلس قوت گرفته بود. حمید رضا ترقی کارشناس مسائل سیاسی و سخنگوی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار « نسیم آنلاین » در مورد جلسه امروز مجلس گفت: « به نظر من جلسه امروز مثبت بود. چون همانطور که مقام معظم رهبری توصیه کرده بودند طرفین کرامت همدیگر را حفظ کردند و با عایت اخلاق و در واقع تلاش برای ارائه دلایل مستند و منطقی خود سعی کردند که با متانت و دلسوزی روند پرسش و پاسخ را دنبال کنند. ولی همانطور که مشاهده کردید علی رغم اینکه سوال ها، سوالات اقتصادی و مستندی بود اما پاسخ های رئیس جمهور قدری کلی بود و حرف جدیدی نداشت. روحانی در پاسخ به علت مشکلات همان استدلالی که در مصاحبه تلویزیونی در مورد ریشه مشکلات بیان کردند علی رغم اینکه رهبری تاکید کرده بودند مشکلات ناشی از مدیریت و ناکارآمدی مجریان است روحانی باز حاضر نشد در مجلس قصورهای دولت را بپذیرند و در واقع آن ها را گردن حوادث پنج دی ماه انداخت و ریشه مشکلات را به خارج از کشور مرتبط کرد که باعث شد نمایندگان قانع نشوند» ترقی در مورد دلیل اینکه چرا روحانی تغییر رویه داد و سعی کرد جنجال آفرینی نکند هم گفت: «بالاخره برخورد مجلس با دو وزیر شرایط را تغییر داد. روحانی تصور می کرد با فرافکنی و طرح مسائل مبهم و غیر مستند می تواند همچنان افکار عمومی را تحت تاثیر قرار بدهد و نگذارد مشکلات و ضعف های که دورن دولت است برای مردم آشکار شود. لذا من فکر می کنم برخورد مجلس با دو وزیر و عزل آن ها روش روحانی را تغییر داد. البته قبل از اینکه آقای روحانی به مجلس بروند مشورتی با نخبگان سیاسی کرده بودند که پاسخ ها چگونه باشد و قطعا این مشورت ها هم بی تاثیر نبوده است»

سخنگوی موتلفه در مورد اینکه سرگذشت سوالات با توجه به اینکه نمایندگان قانع نشدند چه خواهد بود هم گفت: « از لحاظ قانونی در صورت عدم اقناع نمایندگان ملت از پاسخ های رئیس جمهور، سوالات به دستگاه قضایی برای رسیدگی ارجاع می شود. اینکه مکانیزم قوه قضائیه در مورد بررسی این سوالات چگونه خواهد بود بستگی به تصمیم مقامات قوه قضائیه دارد. بنده امیدوارم که آقای روحانی در عملکرد و کابینه خود تغییری ایجاد کند تا نارضایتی مردم و مجلس هم افزایش پیدا نکند چرا که در آن صورت دولت با مشکلات بیشتری مواجه خواهد بود»

ارسال نظر: