یحیی آل اسحاق:

مسائل اقتصادی در معاونت اقتصادی وزارت خارجه در حاشیه است

کدخبر: 2257176

همچنان مسائل اقتصادی در معاونت اقتصادی وزارت خارجه در حاشیه قرار دارد و جز موضوعات اصلی محسوب نمی‌شود، لذا در این زمینه هم هزینه‌ای نمی‌کنند واگر این گونه پیش برود هر چه که دست آورد داشته‌ایم بعد از مدتی ویران خواهد شد.

یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق در گفتگو با خبرنگار « نود اقتصادی » بیان داشت: دیپلماسی اقتصادی به یک مدیریت ویژه نیاز دارد، در گذشته امور خارجه می‌ترسید که وارد مسائل اقتصادی شود اما الان وزارت خارجه داشتن معاونت اقتصادی را ضرورت می داند و این کاملا درست است، اما در شرایط کنونی که در جنگ اقتصادی قرار داریم، معاونت اقتصادی وزارت خارجه باید نقشی متناسب با وضعیت اقتصادی کشور ایفا کند.

وی ادامه داد: جدا از این که آقای انصاری، معاون اقتصادی وزیرخارجه خودش شخصی دیپلمات و اقتصادی است اما متأسفانه خروجی‌های معاونت اقتصادی در این مدت کافی نبوده و به نتیجه مناسب نرسیده است.

آل اسحاق با بیان این مطلب که ایران باید از نظر اقتصادی حرف اول را در منطقه بزند گفت: صادرات ما به کشور عراق در این 5 ماه نسبت به گذشته 31 درصد رشد کرده است اما احساس خطر می کنیم زیرا دشمنان هر چه پول خرج داعش می کردند الان به حوزه اقتصاد وارد کرده‌اند تا با ایران در این حوزه بجنگند اما دیپلماسی اقتصادی ما در عراق متناسب وضعیت و شرایط کنونی این کشور نیست.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق اظهار داشت: در چنین شرایطی همچنان مسائل اقتصادی در معاونت اقتصادی وزارت خارجه در حاشیه قرار دارد و جز موضوعات اصلی محسوب نمی‌شود، لذا در این زمینه هم هزینه‌ای نمی‌کنند واگر این گونه پیش برود هر چه که دست آورد داشته‌ایم بعد از مدتی ویران خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در کل اعتقاد وزارت خارجه بر این است که در حوزه دیپلماسی اقتصادی نباید خیلی هزینه کرد و باید بخش خصوصی خودش مشکلاتش را حل کند و این در حالی است که بخش خصوصی هم توانش برای بسیاری از مشکلات از جمله مشکلات بانکی محدود است.

ارسال نظر: